בחודש ספטמבר, הכרזנו על התרחבות ה-SGE להודו ויפן. זוהי ההתרחבות הראשונה של ממשק הבינה המלאכותית למדינות נוספות מעבר לארה”ב. המשמעות היא, שלגוגל הייתה את האפשרות לבחון איך מנוע הבינה המלאכותית יתפקד גם בשפות שהן לא אנגלית – ומאז ההרצה שלו באמת מצאו כמה ממצאים מעניינים.
ההתרחבות להודו ויפן – הממצאים
דרך ההתרחבות הממשק להודו וליפן, התגלו ממצאים די דומים לארה”ב:
- הפידבק שהתקבל מכל 3 המדינות הללו היה חיובי, וה-SGE נמצא מועיל ביחס לחיפוש הרגיל.
- משתמשים רבים הודו שהממשק החדש גרם להם לחפש שאילתות ספציפיות במיוחד, שלא היו נוהגים לחפש בעבר בגוגל.
בעקבות כך, הוחלט על התרחבות ל-120 מדינות נוספות ברחבי העולם והפעלה של ה-SGE בעוד 4 שפות נוספות – ספרדית, פורטוגזית, קוריאנית ואינדונזית.
איך ניתן להשתמש ב-SGE כשהוא עולה לאוויר בישראל?
כשה-SGE יגיע לישראל, יהיה ניתן לנסות אותו על ידי כניסה ל-Google Search Labs. ניתן להיכנס לאתר דרך הדפדפן או דרך אפליקציה בסמארטפון: Google App (קישור להורדה באנדרואיד | קישור להורדה ב-iOS).
נזכיר שהתכנון המקורי הוא לשלב את ה-SGE בצורה טבעית במנוע החיפוש, וכשזה יקרה – יהיו לזה ככל הנראה השפעות רחבות היקף. חיוביות או שליליות, לא נדע עד שזה לא ישתלב בצורה טבעית בחיפושי גוגל.
ההשפעה של SGE על קידום אתרים
ההשפעה החיובית של תצוגת החיפוש הזו, טמונה בעובדה שתוצאות החיפוש יכילו כעת יותר לינקים – גם את הלינקים של המלצות ה-SGE וגם את הלינקים של תוצאות החיפוש הרגילות. זה מה שיאפשר ליותר יוצרי תוכן להגיע לעמוד הראשון ולקבל יותר חשיפה לתוכן שלהם (אגב, סתם כדי לציין – “העמוד הראשון בגוגל” כבר לא קיים לאחר עדכון מהשנה האחרונה, אבל הכוונה היא ל-10 תוצאות החיפוש הראשונות).
ההשפעה הפוטנציאלית השלילית, היא שיכול להיות מצב שבו המשתמשים יעדיפו כבר לזנוח לגמרי את תוצאות החיפוש הרגילות. הרי למה שווה לבזבז את הזמן על קריאה של מאמר ארוך, אם אפשר פשוט לשאול את הצ’אט?
ככל הנראה, נצטרך לבחון דרכים חדשות שלא היו קיימות בעבר כדי לגרום ל-SGE להציג דווקא אותנו. האם מדובר במשימה קלה או שמא מאתגרת במיוחד? את זה נדע בהמשך.