בשיחת הנגאוט נשאל ג’ון מולר מגוגל מדוע אתר “אחות” קטן מתעלה על האתר הראשי שלו. השואל ציין כי האתר הראשי מפרסם תוכן חדשותי לקהל הרחב והתוכן לעתים מתפרסם מחדש באתר האחות. למרות שהאתר הראשי הוא המקור לחדשות דווקא האתר הקטן הוא זה שמשיג את הדירוגים הטובים יותר.
מולר בחן את האתר ואמר כי הסיבה לכך יכולה להיות הגדרות המיקוד הבינלאומיות ב-Search Console. בהמשך הוא פירט על אופן ההשפעה של המיקוד ותוך כמה זמן מרגע שינוי המיקוד אפשר לצפות לשינוי במיקומים באתר.
לשיחה עם ג’ון מולר החל מדקה 26:48
כיצד מיקום גיאוגרפי יכול להשפיע לרעה על הדירוגים
המיקוד הגיאוגרפי יכול להשפיע במקרים מסוימים לרעה. חשוב לציין כי בכל אתר יכולה להיות בעיה גדולה שיכולה לעכב את ההתקדמות שלו בתוצאות החיפוש כמו עונשים ידניים וקישורי ספאם. עם זאת, במקרה המדובר הבחין מולר כי הסיבה לעיכוב היא הגדרת המיקוד לפקיסטן.
מולר ציין כי אם הכוונה המקורית היא להתקדם בתוצאות החיפוש בפקיסטן, אין כל בעיה בכך, אך הדבר עשוי להשפיע על הדירוגים במדינות אחרות. אם המטרה של השואל היא ליצור אתר חדשות כללי בשפה האנגלית, הוא חושב יש לכבות את המיקוד הגיאוגרפי.
כשהדבר מגיע לחיפוש, חשוב להבין כי המיקוד הגיאוגרפי מתמקד במדינה אחת ופחות במדינות אחרות. לכן, התוצאה עשויה להיות טובה באותה המדינה אך פחות טובה במדינות אחרות. לאחר ביצוע השינוי התוצאות יכולות לבוא לידי ביטוי תוך שבוע עד חודשיים.
כיוון שהאתר המדובר מפרסם תוכן חדשותי, מולר העריך כי הוא כנראה ייראה שינוי מהיר יותר בתוצאות החיפוש של גוגל וזאת בהשוואה לסוגי אתרים אחרים. מולר ציין כי מסגרת הזמן לשינוי באתרים רגילים תהיה איטית יותר כיוון שגוגל מתמקדת בתוכן חדש ואז היא יכולה לראות את הגדרת האתר מהר יותר.