לפני כשנתיים, הוצגה תכונה חדשה בגוגל בשם Multisearch – תכונה זו, הרחיבה את הפיצ’ר הקיים של חיפוש תמונות הפוך (החיפוש מתבצע באמצעות תמונה במקום באמצעות טקסט) והיא כיום מאפשרת למשתמשים לחפש באמצעות תמונות וטקסט בו זמנית – כלומר, לחפש באמצעות תמונה שצולמה זה הרגע. רבים מצאו אותה שימושית במיוחד, למשל במקרים שבהם מעוניינים לחפש תמונה שנשלחה אליהם בווטסאפ.
לאחרונה, ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית הג’נרטיבית ויציאת כלים כמו ה-SGE שיפרו את דרכי החיפוש, והפכו אותו לעוצמתי יותר ומסקרן יותר. בזמן האחרון, אותם כלי בינה מלאכותית החלו להשתלב גם בתכונת ה-Multisearch, וזה בדיוק מה שהופך את המשחק למעניין ופורץ דרך.
איך זה עובד?
לפני זמן קצר גוגל הכריזה על עדכון ה-Circle To Search שיהיה זמין בגרסאות החדשות של הסמארטפון “גלקסי”. העדכון יאפשר למשתמשים להקיף בעיגול פריטים על המסך בחופשיות, ולחפש עליהם מידע בגוגל, הודות ליכולות הבינה המלאכותית. אלא שכעת, לא רק משתמשי גלקסי יכולים לזכות להשתמש בפיצ’ר – כל אחד יוכל לצלם תמונה או להעלות תמונה ולחפש אותה בגוגל, לשאול שאלה קשורה על הפריט המצולם ולקבל תשובה מבוססת על פלט AI דרך ה-SGE.
יתרונה של היכולת החדשה הזו, טמון באפשרות שהיא מעניקה למשתמשים לשאול שאלות מפורטות ומורכבות יותר לגבי מה שהם רואים בתמונה. למשל, כפי שתכף נראה בדוגמה – אם מישהו נתקל במשחק לוח לא ידוע ללא הוראות או קופסה, הוא יכול פשוט לצלם את המשחק, לשאול שאלה כמו “איך משחקים במשחק הזה?” והאפליקציה תספק סיכום שנוצר על ידי בינה מלאכותית. הסיכום אוסף את המידע הרלוונטי ביותר מהאינטרנט, ועוזר למשתמש ללמוד במהירות את שם המשחק וחוקיו. הסקירה הזו, שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית לא מציעה רק פלט מידע, אלא גם מסייעת למשתמש עם קישורים רלוונטיים לחקירה נוספת ולקבלת מידע מפורט.
כך ניתן להשתמש בפיצ’ר:
להגיע לחנות, לצלם ולהשוות מחירים אונליין
אחד מהתוצרים המעניינים והמתבקשים של הפיצ’ר הזה לאנשי שיווק, הוא היכולת החדשה שתהיה לצרכנים בחנויות פיזיות. דמיינו למשל שאתם מגיעים לקניון, רואים חולצה או מכנס שאהבתם – ובמקום להגיע לגוגל ולחפש את אותו הפריט בזול בחנויות בחו”ל (דבר שכבר היום קורה המון), תוכלו פשוט לצלם אותו ומנוע ה-SGE ימצא פריטים דומים או בסגנון. זו יכולת חיפוש חדשה, שתיצור תיאום חלק יותר בין עולם המסחר הפיזי לבין המסחר האלקטרוני ותגדיל את רמות התחרות.
בכלל, ייתכן מאוד שבעתיד הקרוב, כבר לא נצטרך יותר לחפש שאלה מצומצמת או מילות מפתח בגוגל – אלא נוכל לחפש לפי קטעי מידע שלמים, ומנוע החיפוש ייתן לנו את התשובה אפילו מבלי שנצטרך להיכנס לאתר. המשמעות היא “רעידת אדמה” לכל עולם החיפוש ושוק שירותי ה-SEO.
העדכון הנכחי, נבדק ב-Search Labs והמשתמשים הראשונים כבר העידו שקיבלו ממנו ערך רב. השינוי הזה, הוא רק חלק מאותה סדרה של שינויים, שמטרתם להרחיב את יתרונות הבינה המלאכותית לכל המשתמשים, ולשלב אותה בחיפוש בצורה טבעית; או אם תרצו, להפוך את דרך החיפוש של כולנו במאגר המידע הגדול בעולם, לכמעט חסרת מאמץ.