בהכרזה פורצת דרך חשפה גוגל התפתחות מהפכנית בתחום מודעות החיפוש: טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) שיוצרת תוכן מותאם אישית עבור המשתמש. הבינה המלאכותית תפעיל את מודעות החיפוש של גוגל, ותציע הזדמנויות חדשות למשווקים כמו שמעולם לא נראה בעבר – תחזיקו חזק, זה הולך לשנות את כל כללי המשחק.
עידן חדש
בהמשך לתוספות שהוסיפה גוגל כדי להפוך את החיפוש ליותר מבוסס על בינה מלאכותית, כמו השקת בארד (Bard) או עבודה על מנוע חיפוש חדש – נראה שלחברה אין מנוס מאשר להתיישר עם החברות המקבילות לה, שלא מפסיקות לעבוד על פיתוחי הבינה המלאכותית. אבל כאן, אין ספק שמדובר בפיצ’ר שהולך לשנות את כל מה שהכרנו עד היום – בין היתר כי מפרסמים כבר לא יצטרכו להשקיע שעות בניתוח ואופטימיזציה של המודעות שלהם וגם המשתמש יקבל טרגוט מבוסס על תוכן שנוצר רק עבורו.
עם פריצת דרך זו, אנשי השיווק יהיו מצוידים בכלי שלומד ומתאים את עצמו עבור הגולש, ומספק מודעות הרבה יותר ממוקדות לכל מי שמוכר מוצרים דרך האינטרנט.
יצירת כותרות ותיאורים
תכונה מרגשת נוספת של טכנולוגיית AI חדשה זו היא היכולת שלה לייצר כותרות ותיאורים מדויקים ואטרקטיביים יותר למודעות. הבינה המלאכותית של גוגל מאומנת על מערך נתונים עצום, מה שאומר שהיא מסוגלת להבין מגוון רחב של הקשרים וכוונות משתמש. זה יאפשר למשווקים להגיע לקהל היעד שלהם בצורה יעילה יותר, מכיוון שהבינה המלאכותית תתאים את קופי המודעה כך שיתאים לכוונת החיפוש של המשתמשים.
איך זה נראה בפועל?
עמודי ה-SERP יקבלו מראה אחר, ובמקום תוצאות חיפוש מסוימות נוכל לראות את התצוגה הבאה:
כפי שניתן לראות בדוגמה שלמעלה, המשתמש מחפש מוצר מאוד ספציפי ברשת ובמקום להעמיס עליו תוצאות חיפוש רבות – גוגל מייצרת עבורו תוכן מותאם אישית שיעזור לו למצוא את הפיתרון המתאים, כמו כפפה ליד.
מהצד של אנשי השיווק
הטכנולוגיה החדשה הזו מציעה יתרונות רבים לאנשי השיווק. ראשית, היא מסירה את הנטל של ניטור ואופטימיזציה רציפים במסעות הפרסום, מיקוד מילות המפתח ועוד – הבינה המלאכותית תטפל בחלק ממשימות אלה על ידי כך שתיצור תוכן מותאם אישית.
שנית, היכולת של הטכנולוגיה להבין ולהתאים את כוונת המשתמש פירושה מודעות רלוונטיות יותר. זה יכול להוביל לשיעורי מעורבות גבוהים יותר ולשיעורי המרה משופרים – וזה דבר מעולה!
מבט אל העתיד
זוהי רק ההתחלה של עידן חדש. ככל שהטכנולוגיה זו תבשיל ותהיה מיושמת בפועל, היא עשויה להביא לשינויים משמעותיים באופן שבו משווקים מתכננים ומבצעים את הקמפיינים שלהם. ההבטחה לכלי שיכול ללמוד ולהסתגל בכוחות עצמו מרגשת להפליא, ומציעה אופקים חדשים לעולם השיווק הדיגיטלי. על קצה המזלג, הצגת מודעות החיפוש המהפכניות של גוגל המופעלות על ידי בינה מלאכותית משנה את כללי המשחק. לטכנולוגיה הזו יש פוטנציאל להגדיר מחדש את האופן שבו משווקים ניגשים לאסטרטגיות הפרסום שלהם. מפחיד או מרגש – זו השאלה האמיתית.