ב-25 לאוגוסט (2021) פרסמנו כי גוגל מעדכנת את האופן בו היא מציגה את כותרות העמוד וכי הכותרת שתופיע בתוצאות החיפוש היא לא בהכרח הכותרת של העמוד. עכשיו גוגל מציינת כי לשינוי זה לא תהיה השפעה על הדירוג של האתר.
ג’ון מולר מגוגל הבהיר כי השינוי מתייחס רק לאופן בו הכותרות מוצגות אך גוגל מדרגת את האתר עצמו באופן שונה וללא התייחסות האם היא שינתה או לא שינתה את הכותרת המקורית.
גוגל מביאה בחשבון את הכותרת המקורית
המטרה של גוגל היא להתאים את התשובה המתאימה ביותר לשאילתה. לכן, יתכנו מקרים בהם הכותרת המקורית היא לא הכותרת שתופיע בתוצאות החיפוש. הכותרת יכולה להילקח מתוך הטקסט עצמו כולל כותרות משנה, משפטים מודגשים ומקומות אחרים שיראו לגוגל רלוונטיים.
עתה אומר מולר כי העובדה שגוגל לא משתמשת בכותרת שנכתבה במקור אינה משפיעה על האופן בו מדורגות התוצאות. לכן, חשוב להמשיך לייעל את הכותרות, להתאים אותן לקהל ולשמור עליהן כך שיהיו תואמות לנושא הדף ולנושא השאילתה.
חשוב לזכור כי גם כאשר הדירוג לא נפגע, יתכן ושיעור ההקלקות יפגע וזאת כיוון שהכותרת נבחרה על ידי גוגל ולא בטוח שהיא מושכת כפי שהייתה הכותרת המקורית. במקרה זה מומלץ לעבוד שוב על הכותרת ולנסות אחת חדשה. כמובן, אם שיעור הקליקים דווקא השתפר, כדאי לבחון זאת וללמוד יותר לעומק מהשינוי וליישם אותו לכותרות הבאות בעתיד.
נציין כי שינויים רבים משמעותיים יותר בשפה האנגלית ולכן יתכן ואתרים רבים בישראל כלל לא ירגישו בשינוי. עוד חשוב לזכור כי גוגל מבצעת שינויים בדירוג לעתים קרובות כך שיתכן וגם עכשיו יהיו תנודות, אך הסיבה לכך היא לא שינוי הכותרת.