כבר לפני מספר שבועות הודיעה גוגל כי היא מתכוונת להעלות עדכון שכזה ולמרות זאת הוא יוצא דופן מבחינת התזמון שקרוב כל כך לעדכון שלפניו. עדכון אלגוריתם דירוג החיפוש מכוון לתוכן הקשור לביקורת המוצרים כשהמטרה היא להעלות את התוכן המועיל והשימושי ביותר לגולשים.
קידום תוכן המכיל ביקורת
העדכון הנוכחי נועד לקדם תוכן בתחום ביקורות המוצרים ובעיקר את זה שמספר יותר מאשר המידע התבניתי שאפשר לראות היום באינטרנט. גוגל אמרה כי היא מתכוונת לקדם ביקורות שמספקות מענה מדויק וערך לגולשים. אין זה אומר שתכנים שהאיכות שלהם נמוכה יפגעו מיד אך אם גוגל תמצא תוכן טוב יותר היא תקדם אותו.
גוגל ציינה כי זהו אינו עונש לאלו שהתוכן שלהם ״דק״ ופחות איכותי אלא תגמול לאלו שהתוכן שלהם רחב ומביא ערך רב. כמו כן, מבחינה טכנית העדכון הנוכחי אמור להשפיע רק על תכנים שעוסקים בביקורת מוצרים ולא בסוגי תוכן אחרים.
עדכון לתוכן באנגלית
גוגל כתבה כי: ״פרסמנו את עדכון סקירות המוצרים של ספטמבר 2022 עבור ביקורות מוצרים באנגלית״. עוד היא הוסיפה כי עדכון שכזה כמו עדכוני ליבה לוקחים מספר שבועות ולכן אין כאן כל הפתעה. בעלי אתרים עם תכנים בסגנון זה יכולים לצפות לתנודתיות בעיקר בשלבים המוקדמים של ההשקה.
על פי גוגל העדכון הנוכחי עשוי להשפיע בעתיד על יוצרי ביקורות מוצרים בכל השפות אך כרגע העדכון מתמקד בשפה האנגלית בלבד. לדברי החברה נראו השפעות חיוביות מעדכון זה בעבר ולכן ישנה תוכנית עתידית ליצור תמיכה בביקורת למוצרים בשפות נוספות.
עדכון שיכול להרגיש כמו עדכון ליבה
העדכון הנוכחי יכול להיות משמעותי, כמעט כמו עדכוני הליבה וזאת על אף שהעדכון שהתרחש בחודש יולי לא הורגש בצורה רחבה כל כך. כמו כן גוגל כתבה בטוויטר כי ״עדכון הליבה של ספטמבר 2022 לא הושלם במלואו אך הוא נעשה ברובו. אנו מצפים כי הוא יושלם במלואו תוך שבוע ואז נשתף בעדכונים״.
גוגל חלקה עצה בנוגע לעדכון סקירות המוצרים: ״ההתמקדות הכוללת היא לספק למשתמשים תוכן שכולל ניתוח תובנות ומחקר מקורי. תוכן שנכתב על ידי מומחים או חובבים שמכירים היטב את הנושא״.