גוגל יוצאת לדרך עם הפעלת “צמצם את החיפוש” (“refine this search”) ועם הפעלת “הרחב את החיפוש” (“broaden this search”). שתי התכונות הללו הוצגו לראשונה בספטמבר 2021 באירוע Search On ועכשיו הן מתחילות להיות זמינות לחלק מהגולשים.
צמצום או הרחבת אפשרויות החיפוש
בכנס Search On דיברה גוגל על תכונות הצמצום וההרחבה של החיפוש. המטרה היא לעזור לגולשים לקבל את התוצאות הטובות ביותר מבחינתם. בצמצום, הגולשים יכולים לבקש להתקרב יותר לנושא ובמילים אחרות, לקבל תוצאות מדויקות יותר לנושא שהועלה. בהרחבה הגולשים יוכלו לקבל נושאים כלליים יותר ובעצם להתרחק מהנושא שהעלו בשאילתה.
שתי התכונות, הצמצום וההרחבה, מאפשרים לגולשים להחליט איזה סוג של תוצאות הם רוצים לקבל. הם יוכלו לקבוע עד כמה הם רוצים להתמקד בנושא המקורי שהעלו בשאילתה. הגולשים יוכלו להחליט איזה סוג של תוצאות הם רוצים לקבל ויוכלו לשנות את החיפוש, לצמצם או להרחיב אותו, בהתאם לכוונה המקורית או בהתאם לתוצאות שיתקבלו.
זו רק תחילת הדרך
כרגע, התכונות החדשות אותן גוגל ממשיכה לפתח, זמינות עבור חלק מהמשתמשים ורק בארה”ב. התכונות לא עובדות באופן מלא אך החברה צופה להמשיך בפיתוח, להרחיב את השימוש ולעזור לאנשים לחקור ולהגיע למידע הנחוץ להם בקלות רבה יותר.
מקדמים ובעלי אתרים צריכים להכיר את התכונות החדשות אשר עשויות להוביל לצורת חיפוש חדשה. המשמעות היא שאפשר יהיה להגיע לאתר בדרכים שונות מכפי שהיה אפשר עד עכשיו וכי אופן ההופעה בתוצאות החיפוש עשויה להיות שונה מעט.
יתכן ובמקרים מסוימים האתר לא יופיע בשל בחירת צמצום או הרחבה ולהפך. בכל מקרה ברור כי התכונות החדשות ישפיעו על הכניסה לאתרים ולכן יש להמשיך לעקוב אחר ההתפתחות ולהבין את ההשפעה על האתר.