העניינים מסתבכים: גוגל עומדת לחקירה גם במולדת

איתי ברנר

תלונות של גוף או חברה לנציבות האירופאית כנגד גוגל הן פחות או יותר דבר שבשגרה. אבל עכשיו נראה שגם באמריקה יש לגוגל סיבה לפחד: רשות המסחר הפדרלית (FTC) החלה לחקור את צעדיה של גוגל בנוגע להתנהלות העסקיות שלה (פרקטיקות) כגון מוצרי הפרסום והחיפוש.

מעבר לכך לא מצוינים בהודעה הרשמית פרטים נוספים, אך באתר Search Engine Land מציינים שהחקירה אמורה להיות יסודית מאוד ולבדוק תאריכים ספציפיים בהם בוצעו שינויים באלגוריתם.

מכיוון שאי אפשר לדעת כאמור מהי בדיוק מהות החקירה,ההשערות מדברות על שני תחומים עיקריים:

  • פרסום ממומן (Adwords) – האם בוצעו שינויים במחירים או בציון האיכות של מודעות מסוימות? יש לציין כי גוגל נוהגת לפרסם גם את המוצרים שלה שלמעשה מתחרים מול מודעות של חברות צד שלישי.
  • מנוע החיפוש (תוצאות אורגניות) – רוב התלונות כלפי גוגל בתחום הזה נוגעות לתוצאות מיוחדות כמו למשל תצוגה של מפות Google, או דף מידע בפורמט של Google Places כאשר מחפשים מקום פיזי מסוים. תלונה נפוצה נוספת היא שגוגל משתלטת על המתחרים שלה על מנת לשמור על דומיננטיות בשוק החיפוש (במילים אחרות, יצירת מונופול). מבחינת החוק האמריקאי, אם בית המשפט יקבע שהצגת המידע שמשויך לגוגל היא בגדר “דעה”, הרי שהדעה הזו תהיה מוגנת על פי התיקון הראשון לחוקה (בעבר כבר היה תקדים משפטי שכזה, אך כנראה שלא בבית משפט פדרלי).

מעבר לתגובה (או יותר נכון ההודאה) הרשמית על פתיחת החקירה, מאט קאטס מסר לבלומברג TV שהם בהחלט לוקחים ברצינות את החקירה. אמית סנגל שנחשב לאחד הבכירים בגוגל בכל הנוגע לאלגוריתם, הרחיב בבלוג הרשמי של החברה וכתב שבגוגל בעצמם לא בדיוק יודעים מהן האשמות, אך הם יעשו הכול כדי לענות על השאלות. הוא מוסיף שכל התוצאות והמידע שהם מוסרים תמיד היה בראש ובראשונה לטובת המשתמש ובמחשבה על רלוונטיות לפני הכול. כמו קאטס לפניו, גם הוא מביא רשימה ארוכה מאוד של מקורות המוכיחים לטענתו עד כמה גוגל היא למעשה שקופה יותר מכל חברת חיפוש אחרת. יותר מאוחר עלה בבלוג הרשמי פוסט נוסף שמציג דו”ח שקיפות כלפי רשויות ממשלתיות ברחבי העולם (לא רק ארה”ב).

סביר להניח שהסיפור הזה לא ירד מן הכותרות בזמן הקרוב ואנחנו כמובן נמשיך לעדכן בהתפתחויות משמעותיות.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1345
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
930
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108154
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102560
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.