אז היינו במפגש Q1 לסוכנויות בגוגל (בקומה ה-12 החדשה לגמרי!) ורצינו להעביר לכם את כל המידע והחידושים שצפויים לנו לקראת 2019. יש גם צילומי מסך רשמיים של גוגל. בואו נתחיל!
חידושים בעולמות החיפוש
1. Optimization Score & Recommedations
סטטוס: לאחר שחרור. קיים כרגע רק ברשת החיפוש.
מדובר במדד שמטרתו לעזור לשפר את ביצועי הקמפיינים ופעילות הלקוח – חשבון גוגל אדס, קמפיינים, מודעות וכו’. תוכלו לראות את הפיצ’ר בעמוד ההמלצות בתוך כל חשבון גוגל אדס.
קצת על הפיצ’ר:
- מערכת שמתעדכנת בזמן אמת ומותאמת אישית למטרות ויעדים בחשבון.
- המערכת תיתן טיפים ועצות לפי היעדים והמטרות של כל קמפיין, ניתן לבצע את השינוי שהמערכת ממליצה בקליק אחד.
- ניתן להוריד את המלצות המערכת לקובץ אקסל, לייצא לאדיטור ולאחר מכן להעלות את הכל בפעימה אחת.
- המערכת לבד תקבע את הבידים לפי הסבירות של היוזרים להמיר בפועל.
- עדיין לא חל בעולמות של שופינג ולא לוקח בחשבון RLSA, Similar Audience.
2. Smart Bidding Using Advanced Audience Signals
סטטוס: נמצא בבטא.
ברגע שקמפיין מסויים פועל לפי אסטרטגיית המרות, המערכת תוסיף לאלגוריתם מאפיינים של קהלים. אופציה זו מאפשרת להבחין בין קהלים חזקים יותר או פחות ולבצע עליהן אופטימיזציה בהתאם במטרה להביא ליותר המרות/לתוצאה הרצויה.
3. Smart Bidding Seasonality Controls & Data Exclusions
סטטוס: נמצא בבטא.
מדובר בשיטת בידינג אוטומטית הרבה יותר טובה – מאפשרת למפרסמים לשלוט וליידע את המערכת בתקופות עונתיות לאורך השנה או חודש מסויים, כדי לשפר את ביצועי הקמפיין ואת נתוני ההמרות.
לדוגמה: אם צופים שתהיה עלייה מסויימת לקראת התקופה של פסח, מיידעים את המערכת בטווח התאריכים המתאים והמערכת תדע שהיא צריכה להביא המרות (מכירות, לידים וכו’) בחצי עלות.
ישנו פיצ’ר נוסף, שלילת נתונים. בעצם אומרים למערכת להתעלם מתאריך מסויים כי הוא חריג וכך היא תדע לא לקחת אותו בחשבון בתהליך האופטימיזציה.
4. Click share
סטטוס: לאחר שחרור.
מדד שמציין כמה קליקים קיבלנו בפעילות חיפוש מתוך סך הקליקים שיכולנו לקבל. מה שיכול ללמד איפה אנחנו עומדים למול המתחרים שלנו, שכן כל השאר הקליקים עברו למתחרים.
הפיצ’ר הזה זמין כרגע בקמפייני חיפוש ושופינג.
בנוסף, אם יש שעות פעילות או שלילות מסויימות המערכת תדע להגיד בסופו של דבר מה הנתח שוק שלנו כדי לשפר את זה בהתאם.
5. Budget Planner
סטטוס: נמצא בבטא.
בעזרת פיצ’ר זה ניתן לקבל תחזית לתקציב שנתי, רבעוני וחודשי. המטרה היא להביא ליותר המרות מבלי להשקיע באקסטרה תקציב.
יהיה אפשר להגדיר תקופה ויעד מסויים והמערכת תראה עקומה של מה נוכל לקבל בתקציב מסויים. המערכת לוקחת את הפעילות ההיסטורית, נתונים שוטפים או חיצוניים ודברים פנימיים באלגוריתם של גוגל שיודעים איך לחזות כדי לתת הערכה מדוייקת.
חידושים בעולמות השופינג
1. Price benchmark
סטטוס: לאחר שחרור.
פיצ’ר זה מאפשר למפרסמים להסתכל על רווחיות המוצרים שלהם לעומת המתחרים בשוק. נוכל לדעת מה המחיר הממוצע בשוק של המחירים שנמצאים בפיד של הלקוח, ולהשוות אותו מול המחיר של אותו מוצר אצל מתחרים אחרים.
בנוסף, מראה את המחיר הממוצע בשוק ולוקח בחשבון את הקליקים על המוצר.
כמו כן, הפיצ’ר משווה את ההבדל באחוזים בין המחיר הממוצע של המוצר למחיר הבנצ’מרק.
עוד קצת עדכונים בעניין:
- הפיצ’ר עדיין לא זמין בכל החשבונות, לא זמין בסמארט שופינג, אלא רק בחשבונות שופינג קלאסיים.
- רלוונטי רק למפרסמים שמוכרים מוצרים אוניברסליים.
- רלוונטי למפרסמים שמוכרים מוצרי אלקטרוניקה, קוסמטיקה.
- צריך כמות מינימלית של מפרסמים שמוכרים את אותו מוצר, כמות מינימלית של קליקים על מנת להראות נתונים בהתאם.
ניתן להשתמש בפיצ’ר זה גם בממשק של מרצ’נט סנטר.
פרמטרים שניתן לראות ולבחון: המוצר, הקטגוריה, המחיר של הלקוח, בנצ’מרק, המתחרים הספציפיים ובאיזה מחיר הם מוכרים את אותו המוצר.
במידה והמפרסם מוכר מוצרים מכמה תחומים, ניתן לשנות את הקטגוריה ולראות את המוצרים הרלוונטיים.
המערכת גם מציגה למפרסם מוצרים שהוא לא מוכר ויש להם ביקוש גדול בשוק.
2. Offer Drop Alerts
סטטוס: נמצא בבטא.
באמצעות זה ניתן להגיב בצורה מהירה יותר לשינויים שקורים ברמת מוצר / מלאי.
לדוגמה: ניתן להפעיל צ’ק בוקס במרצ’נט שיתריע ברגע שכמות המוצרים הפעילים ירדה ביותר מ-5%.
3. Showcase Ads
סטטוס: עוד לא הושק בארץ.
רלוונטי יותר לקהל יעד של השיטוט באינטרנט, שנמצא בשלבי המחקר על מוצר או שירות מסויים, ולא מי שכבר מחפש מוצר/שירות ספציפיים.
המטרה של פיצ’ר זה היא להראות את העוצמה והחוזק של המותג במטרה להביא ליותר מכירות.
4. Local Inventory Ads
ברגע שיוזר מחפש מוצר מסויים המערכת אומרת למשתמש איפה המוצר נמצא, באיזה חנות ומה המרחק של החנות ממנו.
5. MCA – Multi Client Account
ניתן להגדיר חשבון מרובה לקוחות, MCC, ברמת המרצ’נט סנטר, מה שמאפשר לנהל כמות גדולה של אתרי מכירה ודומיינים.
כמובן שצריך לקחת בחשבון את עניין אימות האתרים והחשבונות, תביעת בעלות עליהם במסגרת חשבון מרובה לקוחות וכו’.
בנוסף, כל אתר צריך להיות ייחודי ובעל תוכן ייחודי, שלא יהיה תוכן כפול, אחרת החשבון לא יאושר.
6. שיפורי תמונות בצורה אוטומטית
סטטוס: נמצא בבטא.
לכל מי שיצא להתעסק עם קמפייני שופינג יודע שמדובר בתהליך לא קטן של העלאת מוצרים, תמונות ועוד נכסים.
לכן, גוגל יצאו עם פיצ’ר כדי להבטיח את קלות התפעול והשימוש בהעלאת תמונות.
פה מדובר באופציה אוטומטית של המערכת שמגלה ומסירה כל מיני דברי מכירה שקיימים על תמונות כך שהתמונה שתעלה בפועל תהיה הכי נקיה שיש.
חידושים ביוטיוב
1. YouTube As A Part of Search Network
סטטוס: נמצא בבטא.
יוטיוב הופכת להיות שחקנית כחלק משותפי החיפוש. ההצטרפות של יוטיוב לעולם החיפוש, מקנה למפרסמים להנגיש מודעות טקסט בתוצאות החיפוש בתוך יוטיוב (והנה דרך מעולה לקדם סרטונים ביוטיוב גם בלי לפרסם בה).
יכולות להופיע עד 2 מודעות, לא ניתן להפריד בין יוטיוב לשאר שותפי החיפוש.
יש עדיפות של מודעות חיפוש על מודעות דיסקברי ביוטיוב.
2. Max conversation
סטטוס: לאחר שחרור.
אסטרטגיית בידינג חכמה במטרה להביא כמה שיותר המרות במסגרת התקציב הקיים.
מה שאנחנו מכירים היום, CPV, הינו פתרון זמני, עבור לקוחות חדשים של וידאו או שלא יודעים לתמחר עלות לצפיה.
האסטרטגיה החדשה מחליפה את ה-CPV. מדובר באסטרטגיה שמאוד דומה ל-Target CPA.
המערכת תיתן את הביד הנכון כדי לקבל המרות במחיר הכי טוב.
זה טוב עבור לקוחות שרוצים לתת בוסט של ווליום ובסופו של דבר לקבל המרות.
המלצה: לאחר 7-14 יום ניתן לעבור ל-tCPA.
3. Non-Skippable Ads
סטטוס: לאחר שחרור.
מודעות שלא ניתן לדלג עליהן – 15 עד 20 שניות, עבור סוגי מודעות Bumper או True View.
המטרה במודעות אלה היא רק לשם החשיפות, אי אפשר לצבוע קהל.
4. Video ad sequence
סטטוס: נמצא בבטא.
פיצ’ר זה מאפשר למפרסמים לספר את סיפור המותג/מוצר באמצעות סרטונים בהמשכים בתוך פלטפורמת יוטיוב, תוך שימוש בכמה סוגי מודעות וידאו.
Story Condition – האפשרות להעלות קמפיין בטרגוט לקהל של מי שראה את הקמפיין (וידאו) הקודם.
חידושים בעולמות הדיספליי
1. Audience Expansion Slider
סטטוס: לאחר שחרור.
סליידר הקהלים מאפשר להגדיל את הריצ’ בהתבסס הקהל המטורגט ולהשיג עד ל-30% יותר המרות תוך קבלת אותו ROI ממוצע נדרש.
עוד כמה דברים מעניינים:
- נותן יותר שליטה לגבי הקהלים שמטרגטים לטובת הקמפיינים הממומנים
- שימוש באלגוריתמים חכמים כדי למצוא קהלים רחבים ורלוונטיים יותר, שמאוד דומים לקהל הליבה.
בקמפיין רימרקטינג, האלגוריתם יעשה את הפעולה לקהלים שיש עליהם סבירות גבוהה יותר שימירו.
2. New: Discovery Campaigns
סטטוס: נמצא בבטא.
סוג קמפיין חדש שמטרתו לאפשר למפרסמים להנגיש מודעות רלוונטיות יותר ברחבי הנכסים הדיגיטליים של גוגל, כגון: יוטיוב, ג’ימייל וכו’.
היתרון: כל הפלייסמנטים במקום אחד.
למה זה כדאי למפרסמים:
- קבלת יותר חשיפות שמגיעות מקמפיין אחד
- אוטומציה
- קריאייטיב חזק
- עבור מפרסמים שמשתמשים בפלטפורמות אחרות: פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכו’
- עבור מפרסמים מוכווני לידים
3. RDA – Reaponsive Display Ads
סטטוס: לאחר שחרור.
הולך להחליף את המודעות הרספונסיביות הרגילות (לפי גוגל, החל מינואר 19 לא יהיה ניתן להחליף מודעות רספונסיביות קיימות, ומודעות מקמפיין SDC).
מדובר בסוג מודעה שכוללת נכסים – תמונות, כותרות, לוגו, סרטונים ותיאורים. לאחר העלאת כל הנכסים, המערכת של גוגל מבצעת רוטציה ועושה סוג של קומבינציה מכלל הנכסים ומתוכם יוצרת מודעות שיוצגו ברשת המדיה של גוגל.
מי שלא מכיר את סוג מודעה זו, הנה כמה יתרונות שחשוב שתדעו כדי להתחיל להשתמש בזה בהקדם:
- אופטימיזציה של המודעות
- פוטנציאל חשיפה גדול יותר
- יעילות וחיסכון בזמן
- שילוב והגדרה עם רימרקטינג דינאמי
- מעקב טוב ונוח אחר ביצועי המודעות
4. Detailed Demo
סטטוס: לאחר שחרור.
בהתבסס הטרגוט הקיים לפי מגדר, גיל, דמוגרפיה וכו’ יהיה ניתן לטרגט בצורה ממוקדת יותר, כולל הכנסה למשק בית ומרכיבים נוספים.
כרגע הושק רק בג’ימייל ואולי ייפתח בהמשך לשאר הפלייסמנטים.
5. Smart Bidding: Maximize Conversions
סטטוס: לאחר שחרור.
אסטרטגיית בידינג חכמה חדשה שנועדה להגדיר בצורה אוטומטית בידים, לשים תקציב ולתת למערכת למצוא את ערך שווי ההמרה הטוב ביותר.
אסטרטגיה זו מאפשרת למפרסמים לנצל את התקציב בצורה יעילה יותר מבלי להגדיר מטרות ישירות.
חידושים בכלי המדידה
1. גוגל אנליטיקס
סטטוס: נמצא בבטא.
המערכות של גוגל אנליטיקס עוזרות למפרסמים לקבל יותר תובנות על הדאטה שלנו, טרנדים ואנומליות בנתונים.
אפשר לשאול שאלות שמורכבות ממטריקות, טווח זמן ופלטפורמה ולקבל תשובה שמראה את הממצאים בהתאם. לדוגמה: למה הרווניו שלי השתנה בחודש האחרון.
2. שיתוף קהלים לכמה יעדים
סטטוס: לאחר שחרור.
ניתן ליצור קהלים באנליטיקס ולאחר מכן לשתף אותם לכמה יעדים של גוגל בו זמנית.
כבר אין צורך ביצירת קהל לכל יעד.
3. יוטיוב
סטטוס: נמצא באלפא.
יהיה אפשר לבחון בצורה טובה יותר את המעורבות של הגולשים בעקבות פרסום ביוטיוב וחשיפה למודעות, בתוך מסגרת הפאנל אותו הגולשים עוברים.
חידושים באפליקציות
1. הרצת וידאו בחנות האפליקציות
יהיה ניתן להציג גם מודעות וידאו בתוך חנויות האפליקציות.
איפה יוצגו: בתוצאות החיפוש בחנויות האפליקציות
מה מטרתן: להפנות את המשתמשים לדף האפליקציה בחנות.
2. קבוצות מודעות
סטטוס: נמצא בבטא.
יתרונות:
- מאפשר להוסיף עוד נכסים למודעה ולסדר לפי נושאים
- מרחיב את הכמות שניתן להשתמש בה
- ניתן לכתוב טקסטים ארוכים יותר
- ניהול טוב יותר של הנכסים
3. פיד בקמפיין אפליקציות
פיצ’ר זה נועד למפרסמים שיש להם תוכן עשיר/מידע בתוך האפליקציה.
האלגוריתם לומד בעצם בצורה טובה יותר את התוכן שבתוך האפליקציה ועל ידי כך:
- למצוא ולהרחיב קהלים רלוונטיים יותר
- להנגיש תוכן רלוונטי יותר
4. מקסימום המרות
אסטרטגיית בידינג חכמה שעובדת כרגע רק על פעולת התקנת אפליקציה, במטרה להגדיל את כמות ההתקנות.
לסיכום
תוכלו למצוא פה לא מעט עדכונים, חלקם כבר ניתנים לשימוש וחלקם לשימוש עתידי.
המלצה שלי, תתחילו לחקור, לקרוא וליישם את כל מה שנראה לכם רלוונטי ומתאים ללקוחות שלכם.
בטוחה שיהיה לכם מעניין 🙂