כלי דו”חות הביצועים של גוגל ממשיך להשתכלל ועכשיו הוא גם יבדוק את תוקפן של השאלות והתשובות המוצגות באתרים השונים.
כפי שפורסם ב-Search Engine Roundtable , גוגל ביצעה שינויים בכלי הדו”חות שלה, Google Search Console ואחד מהם קשור לבחינת השאלות והתשובות. כלי השאלות והתשובות מסייע לאתרים לעלות במנוע החיפוש ו”לתפוס” יותר מקום בתוצאות.
כחלק מהמגמה של גוגל לספק לגולש את התשובה הטובה ביותר, היא מזהה שאלות ותשובות שמופיעות באתר ומציגה אותן “כפי שהן” בתוצאות החיפוש. עבור אתרים רבים מדובר בהזדמנות מצוינת גם לתפוס את המקומות הגבוהים וגם ליהנות מחשיפה גבוהה יותר ואפשר לראות השאלות והתשובות מופיעות ביותר ויותר חיפושים.
הוספת שאלות נפוצות לאתר
דפי אתרים אשר מכילים שאלות נפוצות הנוגעות לנושא מסוים (נושא הדף), יכולים לזכות בתוצאה גבוהה יותר בגוגל וביותר מקום על המסך. השאלות ובעיקר התשובות מיועדות לעזור לגולשים להחליט לאיזה אתר הם רוצים להיכנס ומי יכול לתת להם את התשובה הטובה ביותר.
מעתה, בכל פעם שתוצאה כזו תופיע במקום החיפוש, היא תיספר על ידי Google Search Console וכך גם כניסה דרך חלק זה בתוצאות החיפוש.
בדיקת אמינות התשובות
המטרה של גוגל היא לספק לגולשים את התוצאות הטובות ביותר ולשם כך היא מעוניינת שתוצאות אלו יהיו אמינות. לכן, מעכשיו היא תתחיל לבחון את תוקף המידע שבנתונים המובנים בפונקציית השאלות והתשובות. בדו”ח של Google Search Console ניתן יהיה לראות את מידת הסמכותיות של התשובות.
החל מה-2 במרץ (2021) החלה גוגל לאמת את תוקף השאלות והתשובות. יתכן שיהיו שיקבלו הודעת אזהרה בנוגע לנושא ואז יש לבחון אותה, את השאלות והתשובות ואם ישנן בעיות, לפעול על פי מה שיופיע בדו”ח.