כאשר עדכון המוצרים של גוגל יצא לדרך ההכרזה הייתה כי הוא מיועד לשפה האנגלית ולא צוין אם ומתי הוא יחול על שפות אחרות. עתה, בשיחת ההנגאוט האחרונה נשאל מולר האם יכול להיות שישנה השפעה על אתרים ומוצרים בשפות נוספות.
עדכון סקירת המוצרים של גוגל, דצמבר 2021
ב-1 לדצמבר הודיעה גוגל כי היא משיקה עדכון סקירת מוצרים כשהיא מתכוונת להתמקד בדפי אינטרנט בשפה האנגלית. העדכון נגע לשיפור איכות הביקורות ובמיוחד לאתרים אשר בהם המפרסמים סוקרים מוצרים שונים (לדוגמה: “הטלוויזיות הכי טובות עד 200$).
המטרה של גוגל היא לשפר את איכות התוצאות ולהציע לגולשים ביקורות שיכולות להיות רלוונטיות עבורם. גוגל פרסמה פוסט בבלוג שלה עם הדרכה בנוגע לעדכון והיא הציע שתי שיטות עבודה מומלצות שיתאימו לאופן הפעילות החדשה של האלגוריתם.
השיטה הראשונה שגוגל המליצה עליה היא להוכיח כי המוצר אכן נבדק על ידי הממליץ. השיטה השנייה הייתה לספק קישורם למקומות שונים בהם הגולשים יכולים לרכוש את המוצר.
האם העדכון משפיע על שפות נוספות מעבר לאנגלית?
מולר נשאל האם העדכון יכול להשפיע על שפות נוספות מעבר לאנגלית. השואל התרשם מכך שהאתר שלו, אשר כתוב בגרמנית, אכן הושפע מהעדכון ולכן הוא העלה את הסוגייה. מולר ציין כי הוא לא זוכר מה הייתה ההכרזה הרשמית של גוגל אך הוא מניח כי העדכון היה גלובלי ונוגע לכל השפות.
לתשובתו של מולר בשיחת הנגאוט, החל מהדקה ה-14:00
נקודת המבט של גוגל נוגעת למה שגוגל יכולים לעשות והוא ציין כי נראה לו שהם יכולים לבצע את העדכון במספר שפות. לכן, גם אם בהתחלה העדכון נגע לאתרים באנגלית בלבד, הוא רלוונטי לכל אתר, לכל שפה ולכל הגולשים ולכן גוגל מצאה או תמצא את הדרך להחיל את העדכון על שפות אחרות מעבר לאנגלית.
מולר ציין שהוא לא מופתע מכך שרואים את השינויים בגרמניה אך הוא לא יודע להגיד האם גוגל ביצעה את העדכון בשפות נוספות ובאלו שפות. אלו אשר רואים שינויים באתרי המוצרים שלהם או אתרי הביקורות יכולים להניח כי הסיבה לכך היא עדכון דצמבר האחרון.