אופן יצירת כותרות הדפים השתנה כבר בחודש אוגוסט (2021) וגוגל הוציאה עדכון שנועד להחליף חלק מכותרות הדפים בטקסט “קריא ונגיש יותר”. העדכון אמור היה להשפיע על לא יותר מ-20% מכותרות הדפים ועתה, ההצעות החדשות של גוגל עשויות להוביל את הנתון הזה למטה.
במסמך חדש שהוציאה גוגל ושנמצא ב- Google Search Central היא מספקת את השיטות המומלצות לכתיבת כותרות דפים. כמו כן היא מפרטת את הבעיות הנפוצות אשר מובילות להחלפה של הכותרות.
השיטה המומלצת לכתיבת קישורי כותרות
גוגל מגדירה את קישור הכותרת כמה שמופיע בתוצאת החיפוש. הקישור יופיע הן בתוצאות החיפוש והן בנכסים אחרים שמוציאים קישור לדף. המטרה של הכותרת היא לספק מידע על התוכן ולעזור לגולשים לקבל החלטה האם התוצאה שהופיעה רלוונטית לשאילתה או לא.
הדבר הראשון שגוגל אומרת הוא שיש לוודא כי לכל דף באתר יהיה מרכיב של כותרת (Title). ההמלצה היא להשתמש בתיאור תמציתי ולהימנע מתיאורים מעורפלים. כמו כן ההמלצה היא להימנע מטקסט ארוך או מילים שעשויים להיחתך בהופעה בתוצאות החיפוש.
על פי גוגל יש להימנע מציון מילת המפתח מספר פעמים בכותרת. הדבר לא עוזר למשתמשים ו”מילוי” מילות מפתח עשוי להיראות בעיני גוגל כספאם. יש להימנע בכותרות על טקסט שחוזר על עצמו וחשוב שהטקסט יהיה ברור ומובחן בין כל אחד מדפי האתר. לדוגמה הכותרת: “מוצרים זולים למכירה” לא מאפשרת למשתמשים להבחין בין שני עמודים שונים באותו אתר.
גם קיצור הכותרת יתר על המידה עשוי להיות בעייתי ובקיצור, חשוב שהכותרת תכיל מידע אינפורמטיבי שהגולשים יבינו במה מדובר. בנוגע להופעת שם האתר או הסלוגן, אלו יכולים להופיע, כל עוד הם לא תופסים יותר מדי מקום בכותרת. כמו כן, במקרה שישנם מספר דפים שיכולים לתת מענה על אותה שאילתה, יש לבחון האם לשנות את אופן הצגת האתר בכל אחד מהדפים.
המקורות המשמשים את גוגל לקביעת הכותרת
גוגל בוחנת מספר מרכיבים ובהתאם להם קובעת האם להשתמש בכותרת המקורית או האם לשנות אותה. הקביעה לא נעשית באופן ידני והיא פועלת לשפר את איכות הקישור ככל האפשר. האלמנטים שנבחנים בתהליך זה הם:
- תוכן הכורת
- כותרות שונות אשר מוצגות בדף
- רכיבי הכותרת לרבות 1H
- תוכן בולט בדף
- כל טקסט אחר שכלול בדף
- טקסט עוגן בדף
- טקסט המופיע בקישורים המפנים לדף