גוגל עושה עוד צעד משמעותי להפיכת גוגל פלוס לחלק אינטגרלי ממנוע החיפוש הראשי שלה, והופכת את כל עמודי המקומות לעמודי “גוגל פלוס לוקאל“.
מה יש בדפי לוקאל החדשים?
- דירוג של בית העסק מתוך אתר ביקורות העסקים שנרכש זה מכבר על ידי גוגל, Zagat.
- אפשרות לסנן ביקורות לפי מעגלים בגוגל פלוס.
- מערכת הדירוג הפשוטה של חמישה כוכבים, הוחלפה גם היא במערכת הדירוג של Zagat המחלקת את הציונים למספר קטגוריות כמו למשל “אווירה” ו – “איכות המזון”.
העמודים החדשים יוכלו להופיע כחלק מהתוצאות בחיפוש הרגיל של גוגל או החיפוש הפנימי של גוגל פלוס תחת טאב “Local”, וכמובן אפליקציית Google Maps, והגולש מועבר אוטומטית לתוך הרשת הפנימית של Google Plus.
מבחינת גוגל ישראל, אפשר לבצע מעתה גם חיפושים של בעלי מקצוע מקומיים בתוך גוגל פלוס, אבל כתיבת אותה השאילתה בחיפוש הרגיל, עדיין לא מחזירה תוצאות מקומיות, ממש כפי שהיה מאז היום הראשון בו השרות של גוגל מקומות הוצג בעברית.
מעבר לכך שלאתרים כמו דפי זהב אין כרגע מה לחשוש מפגיעה בדירוג האורגני שלהם, גם החיפוש בתוך גוגל פלוס לא מושלם. לדוגמה, בחיפוש “סנדלרים בתל אביב” שמופיע בתמונה, החיפוש מחזיר בין היתר גם חברת כימיקלים בשם “סנדלר”…
כמו כן, בגרסה העברית אין עדיין התממשקות עם Zagat, והדירוג בעברית נשאר דומה למדי לדירוג הקלאסי של חמישה כוכבים. למעשה, אם מסתכלים בתוך העמודים ומתעלמים מהשינוי בעיצוב, לא נוסף כמעט מידע חדש בעברית, אולי למעט הצעות לעסקים דומים.
ומה צפוי בעתיד?
למרות שכרגע אין הבדל ממשי בין הגרסה הקודמת לנוכחית, בגוגל מבטיחים בעתיד מספר תוספות שיהפכו את הדפים המקומיים לדומים יותר לדפי העסקיים הרגילים של גוגל פלוס: אפשרות לעקוב אחרי דפים, לשלוח להם הודעה ולשתף אותם ב– Hangouts.
מבחינת בעל העסק, הוא ממשיך לנהל את הדף שלו דרך הממשק הרגיל של Places. לדברי Search Engine Land, הדפים החדשים צפויים להתאנדקס בנפרד, כך שהם עלולים להופיע גם מחוץ לתוצאות המקומיות במנוע החיפוש הראשי.
אי אפשר לברוח מהפלוס, אפשר לברוח מפייסבוק…
אלו שצפו כי בעתיד גוגל תהפוך עוד ועוד שכבות מהחיפוש הרגיל שלה ושירותים אחרים לחלקים מגוגל פלוס מבלי אפשרות לחמוק ממנה, כנראה צדקו. מבחינת גוגל, השקת השרות החדש מגיעה בתזמון מושלם, כאשר מניית פייסבוק ממשיכה לאכזב ועוד מפרסמים גדולים מתחילים לדבר על כך שה-Engagement בין עסקים לגולשים בפייסבוק אינה מחזירה את ההשקעה והם שוקלים לצמצם משמעותית את תקציב הפרסום שמופנה לרשת החברתית. לעומת פייסבוק, לגוגל יש מוניטין של חברה שיודעת כיצד ליצור פרסום רלוונטי לעסקים והמנייה שלה נשארה יציבה גם במהלך המשבר הכלכלי של 2008.