זה לא חדש שגוגל מציג תוצאות חיפוש לפי מיקום גאוגרפי, זה אפילו די ישן. אבל עד עכשיו גוגל הציגו לנו תוצאות “לפי מיקום” אך ורק כשהמנוע הבין מהחיפוש שאנחנו מעוניינים למצוא משהו שרלוונטי למקום שאנחנו נמצאים בו.
החיפוש החדש של גוגל, שעל השקתו הודיעו אתמול, הוא מעין סוג חדש של חיפוש מונחה מקום. בחיפוש הישן אם הייתי מחפש נגיד מסעדות ברביקו בעיר שלי, גוגל היה מבין שאני מחפש תוצאות שקשורות למיקום הגאוגרפי שלי ואז מחזיר לי בראש תוצאות החיפוש מעין מפה שמראה את המיקום ומצידה קישורים לאתרים רלוונטים לחיפוש שלי.
הדבר הזה בהחלט היה שימושי, אך היה חסר בו מידע. אם למשל רציתי לדעת אם יש מוזיקה במסעדה, הופעות חיות, אלכוהול או אם הם מוכרים אוכל כשר – הייתי צריך להיכנס לתוך כל אתר בשביל לקבל את המידע הזה. עם החיפוש החדש (Places Search) גוגל נותנים לנו את כל תוצאות החיפוש שיהיו מוקדשות לחיפוש הגאוגרפי בעמוד אחד.
בתמונה למעלה אפשר לראות שעכשיו בחיפוש אחד אני יכול לדעת לאיזה מסעדה יש הופעות חיות, איזה מסעדה מוכרת אלכוהול, איזו יותר ותיקה, לאיזו יש יותר המלצות וכו’.
ההשפעה של זה עלינו הישראלים
עד עכשיו בישראל לא היה חיפוש מונחה מקום. כל תוצאות החיפוש היו זהות בכל הארץ והדרך היחידה לקבל תוצאה רלוונטית היא אם המסעדות הרלוונטיות היו מקדמות את עצמן על המילה “מסעדה בירושלים” וזה במקרה היה גם מה שהיינו מחפשים.
אבל הפורמט של החיפוש הגאוגרפי כמו שהיה קיים בארה”ב וארצות אחרות, לא היה קיים אצלנו. עכשיו כשיש חיפוש ספציפי שמונחה מיקום, אולי גם אנחנו נוכל להינות מחיפוש גאוגרפי ונתחיל להתחרות על מיקומים בתוצאות החיפוש ובמפה.