תביעה נגד גוגל בגלל יעילות הפרסום בדומיינים מופנים

אלכס צ'רנורודסקי

לפני כשבוע גוגל נדרשו לחשוף את זהותם של מספר מפרסמים, לקוחות סוכנות פרסום Wpromote, במסגרת תביעות נגדם העוסקות במיקום מודעות אדוורדס בדומיינים מופנים (Parked Domains).

תביעות אלה כבר לוקחות די הרבה זמן – כל הנושא התחיל אי שם בשנת 2008. התובעים טוענים שהקליקים על מודעות אדוורדס הנמצאות בדומיינים מופנים הם פחות יעילים, לא סביר שיביאו לתוצאות, וגם שמיקום זה פוגע במותג החברה.

גוגל טוענים שמיקום בדומיין מופנה הוא יעיל באותה מידה ואף יותר מזה. ההגיון מאחורי זה פשוט:

אתרים שטרם התחילו לעבוד עליהם יכולים להמצא במצב מופנה (Parked): עיצוב פשוט ופרסומות אדוורדס רבות. גולש המחפש אחר נושא מסויים, מגיע לאתר שלא מוכן עדיין אבל הפרסומת רלוונטית, יקליק אליה במקום לחזור ולחפש שנית.

במצב המתואר כולם מרוויחים:

  • הגולש מצא מה שחיפש.
  • המפרסם זכה למבקר ממוקד.
  • גוגל (וגם בעל האתר) הרוויחו את עלות הקליק.

מה שכן, נפוצים מאוד הדומיינים שנרכשים כגרסה בעלת שגיאת כתיב של דומיין מוכר.
כך, מי שטועה ומזין את הכתובת השגויה מגיע לדומיין המופנה, בו כאמור אין דבר חוץ מפרסומות אדוורדס, ובמידה שהעסק אותו חיפוש מפרסם באדוורדס, אז גם הוא יופיע. הגולש, העצל כמו כולנו, יקליק על המודעה של העסק במקום להתחיל להזין את הכתובת הנכונה מחדש.

במצב המתואר לא כולם מרוויחים:

  • הגולש מצא מה שחיפש, גוגל (וגם בעל האתר) הרוויחו את עלות הקליק
  • המפרסם אומנם זכה במבקר ממוקד, שסביר להניח יהפוך ללקוח, אבל אילו הגולש לא היה טועה בכתובת הוא היה מבקר חינם.

אין זה מפתיע, אם כך, שגוגל טוענים שהקליקים מביאים תנועה איכותית, זוהי אכן האמת. מה שכן, כפי שהסברתי, חלק מאותה התנועה היתה אמורה להיות תנועה ללא תשלום.

כחלק מקו ההגנה הוצג דו”ח הנכתב ע”י מנכ”ל אותה סוכנות הפרסום (Michael Mothner), בו הוא השתמש בנתוני פרסום של לקוחות שהופיעו בדומיינים מופנים והראה שיעילות הפרסום במקרים אלו היתה גדולה. הנתונים היו נתונים מסכמים וללא איזכור שם. אך השופט ביקש לחשוף את זהותם של לקוחות אלה ולחשוף דוחות פרטניים, כדי שהתביעה תוכלל להגיב.

גוגל עדיין לא חשפה את הנתונים, למרות שתאריך היעד שנקבע כבר עבר. אני מקווה שכך ישאר המצב, לא הייתי רוצה שגוגל תתחיל לחשוף נתונים אודות קמפיינים של לקוחותיה.

שתפו:
נכתב על ידי
אלכס צ’רנורודסקי אוכל SEM לארוחת בוקר ומחזיק זוג זחלני גוגל כחיות מחמד. כאפילייט ומנהל קידום ממומן בחברת השיווק האינטרנטי המובילה בארץ, אלכס צבר ניסיון רב והתמחות בקידום ממומן, אופטימיזציית עמודי נחיתה, ניתוח מגמות והתנהגות גולשים. בעל נגיעה בכל מה שחם בתחום, אלכס משתף וחולק מידע כאן בבלוג ובאתר GoAlex.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
870
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
667
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
349
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107889
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102341
מדיה חברתית
דנה רוזן
83162
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.