בשיחת הנגאוט שהתקיימה עם מולר, הוא נשאל האם עדכון כותרות הדפים (Meta Title) יכול להשפיע בצורה חיובית או שלילית על קידום האתר.
רקע לשאלה ותשובתו של מולר
השאלה הופנתה על ידי מקדם אתרים שציין כי יש לו אתר אינטרנט שמדווח על מחירי מניות, מה שמחייב אותו לשנות את כותרות העמודים כל יום כשהמטרה היא לשקף את הערך האחרון של המניה. מעלה השאלה התעניין האם יש לכך השפעה חיובית או שלילית מנקודת SEO.
על פי מולר לא מומלץ לשנות את כותרות הדפים מדי יום. מבחינת SEO אין יתרון לעדכון הכותרות על בסיס קבוע ולכן מולר אמר כי יש לבצע את השינוי רק אם יש בכך ערך לגולשים.
לתשובתו של מולר החל מ-00:55
גוגל לא בהכרח תעדכן את תוצאות החיפוש
מולר המשיך להתייחס לנושא ואמר כי העובדה שנעשה שינוי של כותרות הדפים באופן תדיר לא אומרת שגם גוגל תעדכן אותם בתוצאות מדי יום. יכול להיות שגוגל תבצע את העדכון מדי שבוע או חודש. בנוסף הוא ציין כי הוא חושב שזה בסדר ושהוא לא היה נותן לכך משקל מיוחד וכי אם השואל רוצה להמשיך לעדכן את הכותרות כי יש בכך ערך לדעתו, שימשיך לעשות זאת.
הקושי היחיד שהאתר יכול להיתקל בו הוא כשגוגל לא סורקת את האתר על בסיס יומי. הדבר יכול להוביל לכך שהכותרת תהיה אחרת מתוצאות החיפוש. כלומר, הגולשים יראו בתוצאות החיפוש את הגרסה האחרונה שגוגל סרקה אך כשיכנסו לאתר יראו כותרת אחרת. מולר כינה זאת “אפקט מעשי ולא אפקט אסטרטגי”.
כותרות מיושנות
אם כותרות הדפים כוללות מידע אשר תואם זמן מסוים, כמו מחירי המניות, הן עלולות להפוך לכותרות ישנות במהירות אם גוגל סורקת את האתר רק אחת לשבוע.
השואל שהשתתף בשיחה רצה לדעת האם גוגל תסרוק את האתר לעתים קרובות יותר אם היא תגלה שהכותרות משתנות ללא הרף. מולר ענה על כך כי אי אפשר לסמוך על זה אך אפשר להיכנס ל-Google Search Console כדי לגלות באיזו תדירות Googlebot סורק את דפי האתר ואז להחליט האם זה הגיוני לשנות את כותרות הדפים מדי יום או לא.