התשובה הקלאסית של מולר לשאלה שרבים מאיתנו מתעניינים בה היא “זה תלוי”, אך אל דאגה, הוא התעמק ומסר תשובה מדויקת יותר, אותה אפשר לראות כאן בסרטון וכן בתקציר בהמשך הכתבה.
איכות היא אחד ההיבטים החשובים ביותר מבחינת האינדקס של גוגל והיא משפיעה על מהירות דירוג הדפים. מהשיחה אשר פורסמה ב- searchenginejournal עולה כי אינדוקס יכול לערוך בין שעות לשבועות כאשר בעיות טכניות באתר גורמות לאינדוקס איטי. כמו כן, אם GoogleBot עסוק בפעילות אחרת כמו הוספת אינדוקס אתרים חשובים יותר, גם אז יהיה עיכוב בפעילות.
ההבדל בין אינדוקס לבין דירוג בגוגל
מהירות האינדוקס באתרי חדשות גבוהה מאד לעומת אתרים “רגילים”. עם זאת, אינדוקס לא אומר דירוג ואפשר להוסיף דפים לאינדקס גם אם הם לא מדורגים. גוגל הוציאה הודעה שאמרה כי אילוץ אינדקס אינו אומר שהדף יהיה בולט במנוע החיפוש.
למעשה, אין ערובה לכך שגוגל תוסיף לאינדקס את התוכן שעלה ויותר מכך, מדי יום עולים תכנים באינטרנט שלעולם לא יעברו אינדוקס. גוגל מנסה להימנע מהוספת תוכן כפול לאינדקס וכך גם נמנעת מהכנסת תוכן לא שימושי כמו גם כתובות אתרים שיש בהן פרמטרים של כתובות אתרים שעשויות שלא להוסיף ערך מספק.
האם יש דרך “לזרז” את האינדקס של גוגל?
על פי מולר, ישנה דרך להאיץ את תהליך האינדוקס ולהשפיע על הדירוג במנוע החיפוש:
- יש למנוע עומס יתר על השרת על ידי דאגה לשרת ואתר מהירים.
- יש לשים קישור לדפים חדשים באתר באופן בולט ואף לקשר את הדפים הללו מדף הבית.
- יש להימנע משימוש בכתובות מיותרות כמו כתובות אינסופיות של יומנים ומסנני דפי קטגוריות.
- יש לאמץ את שיטת הגשת כתובת האתר כמו קבצי Sitemap.
- יש לשים דגש על איכות ואולי זה הדבר החשוב ביותר, לוודא כי האתר איכותי. גוגל נותנת עדיפות לאינדוקס תכנים ואתרים איכותיים. על פי מולר, הדרך הפשוטה ביותר לזרז את תהליך האינדוקס היא להפוך את האתר לפנטסטי (קל יותר להגיד מאשר לעשות).
השאלה על אינדוקס התוכן עולה בקרב בעלי ומקדמי אתרים רבים. סרטון זה של מולר מסכם את היסודות הנוגעים לאופן בו גוגל צופה בדפים חדשים.