עדכון הליבה האחרון של גוגל, שהחל ב-2/11/23, והסתיים ב-28/11/23 בלט במיוחד לאור משך הזמן שלקח לו לצאת לאוויר – כמעט 26 ימים עד ההשקה המלאה. זה בדיוק מה שהפך אותו לעדכון גוגל עם זמן ההשקה הגבוה בהיסטוריה, אחרי שרק לא מזמן שבר את השיא הקודם – 16 ימים, לפני כ-4 חודשים.
מה זה עדכון ליבה בגוגל?
באופן קבוע, או ליתר דיוק כ-3-4 פעמים בשנה, גוגל מיישמת עדכונים באלגוריתם מנוע החיפוש, זאת בשאיפה להתקרב עוד קצת לשאיפה האינסופית שלה – להביא את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לכל גולש שמבצע חיפוש בגוגל.
העדכונים האלו מכונים “עדכוני ליבה” והם נפרדים מכל עדכון אחר לאלגוריתם תוצאות החיפוש, שאלה מתבצעים בתדירות גבוהה הרבה יותר (מספר פעמים כל יום). לעדכונים אלה, כפי שאתם יכולים להעריך, יש השפעה גם הרבה יותר משמעותית על דירוגי הביטויים שלנו באתרים, משהו שלפעמים מצריך מאיתנו לשנות אסטרטגיה ולכן חשוב להכיר אותם מיד כשהם יוצאים. גוגל גם דואגת לפרסם את העדכונים הללו לכולם, כך שיהיה אפשר להתעדכן בקלות ולא להיות מופתעים כשפתאום האתר שלנו ירד בתוצאות.
השפעות העדכון הנכחי על מנועי החיפוש
לפי הכלי Semrush Sensor, אפשר לראות שהעדכון הנכחי הוא בעל השפעה חזקה במיוחד על מיקומי אתרים במגוון תחומים. הכלי מודד את מיקומי האתרים בסוף היום בדף תוצאות החיפוש (SERP) ומשווה למיקומים שהיו בתחילת היום. את ההפרש הממוצע בין המיקומים הוא מציג בערך מוחלט בגרף הבא (הגרף מטה מתאר את החודש האחרון):
אפשר לשים לב שמאז יציאת העדכון, מיקומי האתרים זזים ללא הפסקה – עם תזוזה שמגיעה לשיא של 8.6 מיקומים ביום (!) ב-8/12. לפי הכלי, אפשר גם לראות שהתחומים שנפגעו הכי הרבה מיציאת העדכון בארה”ב, הם:
- תחום האומנויות והבידור
- אתרי חדשות
- מסחר אלקטרוני
- אתרי ספורט
לעומתם, התחומים שנפגעו הכי מעט הם:
- אתרי מזון
- אתרי בריאות
- אתרי משפט ועריכת דין
- בעלי חיים
- נדל”ן
- אתרי רפרנסים
לפי הכלי, רואים שלמרות שהשפעת העדכון הייתה הכי חזקה בארה”ב לעומת שאר מדינות העולם שנמדדו – השינוי לא הורגש רק בארה”ב, אלא כמעט בכל המדינות.
איך להיערך לעדכון ליבה של גוגל?
ההיערכות לעדכון הזה היא לא שונה מההיערכות לכל עדכון אחר, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא מעקב – תמיד להיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור למיקומי האתר שלכם. אם האתר שלכם נפגע מהעדכון משמעותית, מומלץ לקחת את התקופה הקרובה ולבצע בה אופטימיזציה לתוכן בהתאם לנקודות הרגישות שאלגוריתם החיפוש מגיב אליהן הכי טוב. חשוב להבין שהעדכון משפיע על כל סוגי התוכן העולמי, לכן אופטימיזציה וניטור תדיר של ביצועי האתר הם דברים שחשוב בכל מקרה לבצע באופן קבוע – ובמיוחד כשיש עדכונים גדולים כמו זה.