מגמות החיפוש משתנות ואפשר לראות זאת בדו”ח חדש שיצא על ידי גוגל. בדו”ח נראים נתונים על שמצביעים על מה אנשים רוצים מעסקים.
על הדו”ח החדש של גוגל
בהתבסס על השוואה בין שנת 2021 לשנת 2022, אפשר לראות כי הגולשים מחפשים גם דברים “דחופים” וגם מידע שישמש אותם מאוחר יותר. כשהגולשים מבצעים קניה, הם רוצים שתהיה להם יכולת לעשות זאת בכל שעה, כולל מאוחר בלילה והם רוצים שהפריטים יגיעו מוקדם ואף ביום שלמחרת. הגולשים מצפים מהעסקים להעניק להם חוויות חדשות, כמו להביא את חיית המחמד שלהם לארוחת ערב.
הנתונים שמופיעים בדו”ח נאספו על ידי צוות המחקר והתובנות של Google Ads. הצוות ניתח מיליארדי שאילתות חיפוש שנעשו בשנים המדוברות וזאת במטרה לעזור לעסקים לענות על צרכי הלקוחות בצורה הטובה ביותר.
שינוי הצרכים ואופן ניסוח הצרכים
הדו”ח האחרון מספק תובנות רבות כולל על האופן בו הגולשים מנסחים את הצרכים שלהם כשהם מחפשים אחר מידע. עסקים יכולים לפגוש היום את הלקוחות על ידי הגעה למקומות גבוהים במנוע החיפוש ועל ידי רישום העסק בגוגל.
מבט על התובנות המרכזיות של הדו”ח מעלה התפתחויות מעניינות בהתנהגות הצרכנים כשאפשר לחלק זאת לקטגוריות שונות.
בכל הנוגע לקניות, חוויה ומיידיות, אלו חלק מהמגמות שמופיעות בדו”ח:
- עלייה של 100% בחיפוש אחר קניות בשעות הלילה המאוחרות.
- עלייה של 500% בחיפוש אחר שירות לקוחות 24/7.
- עלייה של 100% בחיפוש אחר מסעדות ידידותיות לכלבים.
- עלייה של 800% בחיפוש אחר משלוחי פרחים ליום שלמחרת.
כל המגמות הללו מדגישות את המיידיות בה הגולשים מצפים לקבל את התוצאה ואת המוצר שהם חיפשו. בנוסף לכך נראית מגמה ברורה של צורך בתמיכת לקוחות גם לאחר הרכישה.
הגולשים הם הלקוחות היום יומיים והדו”ח מציג מגמה של ציפייה לנוחות והנאה מאירועים אישיים. אלו חלק מהמגמות שהופיעו בדו”ח ושנוגעות לנושא זה:
- עלייה של 300% בחיפוש אחר קולנוע בסביבה.
- עלייה של 100% בחיפוש אחר חופשת האביב.
- עלייה של 100% בחיפוש אחר דברים ייחודיים שאפשר לעשות.
מהדו”ח של גוגל עולה כי עדיין ישנם טרנדים הקשורים למגפה כשחלק מהחיפושים נוגעים לשינויים הצרכניים ואפשר לראות את החיפושים הבאים:
- עלייה של 700% בחיפוש אחר משחקי איפור.
- עלייה של 300% בחיפוש אחר המלצות לסרטים.
- עלייה של 100% בחיפוש אחר משתלות בקרבת מקום.
- עלייה של 800% בחיפוש מידע על מגמות שיער נשיות.