עדכון 28.4.12: לאלגוריתם החדש יש שם רשמי – עדכון פינגווין.
גוגל הודיעו אתמול על שינוי נוסף באלגוריתם שאמור לתעדף אתרים בעלי איכות גבוהה על פני אתרים אחרים. נראה שמדובר באותו שינוי צפוי עליו כבר דיווחנו בסוף השבוע (האייטם השלישי) ונועד להעניש אתרים שבמבצעים יתר אופטימיזציה. יש כאלו שמקשרים את העדכון גם לעלייה בכמות ההודעות על הוצאת או קבלת כמות מוגזמת של קישורים שהתחילו להופיע בכלי מנהלי האתרים מאז תחילת פברואר.
מה שלא יהיה, הפוסט הרשמי של גוגל מדבר בבירור על מקרים של שיטות כובע שחור מובהקות כמו דחיסת מילות מפתח, הוצאת קישורים שאינם קשורים לתוכן הדף וכו’.
העדכון משפיע על כל השפות בו זמנית וצפוי להשפיע על 3% מן השאילתות באנגלית ועל עד 5% בשפות אחרות עם רמת ספאם גבוהה כמו פולנית. בפועל, הנתונים שגוגל מוסרת לא תמיד מדויקים, כפי שראינו בדוגמה אודות שאילתות מוצפנות (גוגל דיווחו על 8% ובפועל המספר היה קרוב יותר ל – 40%!).
ומה בארץ?
כרגע גם בארץ יש שינויים רבים מאוד על מילים כמו משכנתא, ביטוח רכב, עבודה בחו”ל, בניית אתרים ועוד. נראה שלא במקרה מדובר בזירות תחרותיות במיוחד. בפורומים של מקדמי אתרים יש כבר כמה דיונים ארוכים על העדכון. רוב ההודעות האלו לא מציינות אתרים ספציפים, אבל ניתן ללמוד מהן על גודל וחומרת השינוי הזה.
מה יהיה בעתיד?
ההודעה של גוגל מדברת על שינויים שיחלו בימים הקרובים, ולכן סביר להניח שהעדכון נמצא כרגע בשיאו. מה שברור שלאט לאט גוגל נעשית פחות ופחות סלחנית לשיטות קידום קיצוניות ובעיקר לא טבעיות. מי שלא למד את השיעור שלו עם אלגוריתם פנדה, יצטרך ללמוד אותו עכשיו, ואם לא עכשיו, בוודאי בהמשך השנה. בהצלחה לכולנו 🙂