שירות חדש מבית גוגל – Google Moderator

פבל ישראלסקי

השירות החדש של גוגל - מודרטורמכירים את המקרה הקלאסי הזה, שבו אתם יושבים בישיבת צוות סוערת בחברה בה אתם עובדים ואז מעלים נקודה  קריטית כלשהי שלדעתכם דורשת התייחסות? אלא שאז חבר בישיבה טוען משפט כמו “זה לא נראה לי חשוב במיוחד” (כי לדעתו מדובר בשטות מוחלטת ובזבוז זמן)? מבאס נכון? (ועוד לפני המנכ”ל…פאדיחה! :)) לכן לרוב התשובה הבאה שלכם תהיה “לא חשוב??! זה דווקא מאד חשוב! אתה יודע מה, בוא נשאל מה כולם חושבים פה ולפי זה נחליט אם זה דורש התייחסות…” ואז אין לו ברירה אלא להיענות להצעה הדמוקרטית.

בדיוק כדי לפתור בעיה זו הושק אתמול שירות חדש מבית גוגל בשם Google moderator (“מפשר”\”מתווך”). מטרתו היא לסייע בייעול דיונים ושיחות מרובות משתמשים, באמצעות הצבעות קולקטיביות. השירות מאפשר לכל אדם להעלות שאלה וכמות ההצבעות החיוביות בשכלול עם השליליות – תקבע אם השאלה חשובה ואכן דורשת התייחסות.

אגב, אתה בתור גולש יכול להיות חלק מהדיון גם אם אתה לא באמת קשור אליו ישירות. פשוט חפש נושא שמעניין אותך -> בתוכו ישנו מאגר שאלות שקשורות לדיון, מצא את השאלה שפשוט מחייבת אותך להגיב מסיבה כלשהי -> ותצביע אם לדעתך השאלה לגיטימית או לא (כמו בכל סוג של בחירות, הקול שלך יכול להכריע).

מבנה האתר

האתר מכיל מספר סוגיות שהגולשים פתחו (כל אחד יכול לפתוח), כל סוגיה מחולקת לנושאים שונים (כל אחד יכול להוסיף נושא) ובכל נושא יש רשימת שאלות שהגולשים הוסיפו. כאמור כפי שאמרתי, הגולש יכול להביע את דעתו באמצעות הצבעה בכל שאלה שיבחר.

מבנה אתר google moderator

שיעשע אותי במיוחד לראות מספר שאלות בנושא קידום אתרים, שהופנו למאט קאטס בסוגיית Ask a google engineer:

ונסה פוקס החליטה להריץ קצת דאחקות:
“אתה יכול להביא לי מנגו אדום? אה רגע, השאלות אמורות להיות טכניות??”

השאלה שעליה פשוט הייתי חייב לענות:
“מהי כמות אי ההבנות שלדעתך יש לבעלי אתרים על אופן האופן בו גוגל עובד? והאם תוכל להגדיר ב-10 מילים את נקודת המבט של גוגל בנושא?”
התשובה שלי:
“תיקח את מספר מקדמי האתרים בעולם, מתוכם תשאיר רק את אלו שעובדים בזירת גוגל.קום, תחסר מהמספר שהתקבל את כמות מקדמי האתרים שעובדים בדרכים אתיות, מהמספר שנותר תחסר את אותם בעלי האתרים שאתרם נפסל, מהקבוצה הקטנה שנשארה תוריד את אלו שעובדים בתחום ה-SEO פחות משנתיים ולבסוף המספר שיתקבל הוא – מספר האנשים שיודעים יותר מכולם איך גוגל עובד. וכן, אפשר להגדיר ב-10 מילים: אנחנו רוצים לגרום לך לרצות לאפשר לנו לדעת עליך הכל!”

ומנגד, הופנה למאט קאטס גם קצת כעס (הבחור פשוט יורה לעצמו ברגל לדעתי):
“נמאס לנו כבר לשמוע ממך קווים מנחים וקישקושי SEO! פשוט תשאיר את זה לעמיתיך המהנדסים שעובדים איתך!”

בטח עוד בחור מעורער שכנראה האתר שלו קיבל עונש

אז איזו שאלה אתם הייתם מוסיפים למאט קאטס? או אולי סוגייה כללית חדשה שהייתם בוחרים לפתוח?

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1335
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
923
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108149
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102555
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.