על פי גוגל, עדכון האלגוריתם החל את דרכו בחודש נובמבר והסתיים ב-8 בדצמבר הנוכחי. העדכון כלל “איזון” של גורמי הדירוג השונים שגוגל מביאה בחשבון כשהיא בוחרת להציג את התוצאות המקומיות. העדכון הנוכחי מכונה באופן רשמי עדכון נובמבר 2021 וזאת על אף שהרוב כנראה לא הרגישו בשום שינוי עד לשבוע הראשון של דצמבר.
יש להמשיך לעקוב אחר השינויים
בעדכון האחרון גוגל עדכנה המשקל שהיא נותנת לכל מרכיב אשר קובע את אופן הופעת התוצאות המקומיות. הגורמים אשר משפיעים על הדירוג הם:
- רלוונטיות – אחד הפרמטרים שנבחנים הוא מידת הרלוונטיות של העסק המקומי לחיפוש שנעשה.
- מרחק – גוגל בוחנת עד כמה התוצאה רחוקה מהמיקום של המשתמש שביצע את החיפוש.
- בולטות – ישנה התייחסות למידת הבולטות של העסק וכמה הוא מוכר בסביבה שלו.
חשוב לציין כי גוגל אף פעם לא נותנת את הפרטים המדויקים בנוגע למשקל אותו היא נותנת לכל גורם דירוג. לכן הדרך הטובה ביותר להגיב לעדכון היא להמשיך לעקוב אחר השינויים ולאזן את המאמצים בין שלושת הגורמים השונים.
לדוגמה, אם העסק התמקד בביצוע אופטימיזציה הנוגעת לרלוונטיות על ידי חיזוק הפרופיל העסקי בגוגל באמצעות מידע, עכשיו יתכן והגיע הזמן לגרום לעסק לבלוט יותר על פני האחרים.
שינויים באלגוריתם של גוגל
חודש נובמבר היה עמוס עבור מקדמי האתרים כשגוגל הוציאה לפועל שינויים רבים. עם זאת, קל לקבוע האם העסק הושפע באופן ספציפי מעדכון החיפוש המקומי או לא. העדכון הנוכחי מתייחס רק לדירוג הפרופיל העסקי של גוגל בהתייחס לחיפושים מקומיים בלבד.
עסקים שראו שינוי בדירוגים המקומיים שלהם בתחילת החודש (דצמבר) צריכים לבחון את המרכיבים המופיעים למעלה ואת מידת הרלוונטיות שלהם לחיפוש המקומי. לעומתם, עסקים שהדירוג שלהם לא שונה או שונה לטובה, יכולים להיות רגועים ולדעת כי לא הושפעו או שהושפעו לטובה מהעדכון האחרון.