על פי גוגל, החיפושים אחר “חדשות מקומיות” גדלו פי שלושה בחמש השנים האחרונות. השיא לחיפושים אלו היה בחודש מאי 2020.
בתגובה לעליה בחיפוש אחר חדשות מקומיות גוגל פיתחה תכונות חדשות אשר יעזרו למשתמשים למצוא את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבורם. במקביל, גוגל שחררה גם כלים חדשים ומשודרגים אשר יעזרו לעיתונאים לייצר כתבות באופן המתאים למדיום הדיגיטלי.
התכונות החדשות יעזרו למצוא את הכתבות המקומיות
גוגל מציגה את התכונות החדשות כשהמטרה שלהן היא לעזור הן למשתמשים אשר רוצים למצוא חדשות מקומיות והן לכותבים אשר מתמקדים בכתבות מקומיות.
קרוסלת חדשות מקומית – גוגל תתחיל להציג חדשות מקומיות בקרוסלה אשר מיועדת במיוחד לשאילתות שמתמקדות באזור מסוים.
קרוסלת סיפורים מובילים – חדשות ממקורות סמכותיים יופיעו לעתים קרובות יותר בקרוסלת הסיפורים המובילים (Top Stories), כזו ששמורה בדרך כלל לפרסומים לאומיים ועתה תשלב חדשות מקומיות.
חיבור לנושאים מקומיים – גוגל משכללת את היכולת שלה לחבר בין חיפושים נרחבים לבין סיפורים מקומיים. למשל, חיפוש אחר “כדורגל” יעלה גם תוצאות חדשותיות של הקבוצה המקומית של המחפש.
ציוצים מקומיים – בין החדשות יכולים לעלות גם ציוצים ופרסומים של מקומונים ושל עיתונאים מוסמכים ובתנאי שהדבר קשור לאזור החיפוש.
התכונות שיעזרו לכתבי החדשות המקומיים להגיע ליותר קהל
לצד פיתוח כלים שיעזרו למחפשים המקומיים למצוא את החדשות באזור, פיתחה גוגל גם כלים שיעזרו ליוצרים ולעיתונאים להגיע לקהל המקומי שלהם.
מתן נתונים רלוונטיים – גוגל תעזור לעיתונאים בכך שתספק נתונים הרלוונטיים לאזור הפרסום.
מיפוי אוכלוסין – גוגל יוצרת בפרויקט מפקד אוכלוסין כשהיא תאפשר להטמיע מפה.
פרויקט ידע משותף – גרסה חדשה של הכלי הקיים תאפשר לעיתונאים בארה”ב לחקור נתונים מקומיים. הכלי יעזור לבצע השוואות גיאוגרפיות ותיתן לעיתונאים תרשימים ישנים וחדשים.
המטרה של גוגל היא להמשיך לפתח כלים חדשים שיסייעו למפרסמי החדשות המקומיים לייצר יותר סיפורים רלוונטיים ומעניינים לקהל שלהם.