כפי שפורסם ב- searchengineland גוגל ממשיכה עם עדכונים באלגוריתמים. בעלי אתרים עשויים להרגיש ירידה בדירוגים וזאת בשל אופן בניית הקישורים שלהם אשר נתפסת בעיני גוגל כספאם.
המטרה – להתעלם מקישורי ספאם
המטרה של גוגל היא לא להעניש את האתרים השונים אלא להצליח להתעלם מקישורים שנתפסים בעיניה כספאם. חשוב להבין כי למרות זאת העדכון עלול להוביל לפגיעה בדירוג וזאת במקרים בהם האתרים הסתמכו על אותם קישורים מלכתחילה.
לפני כשבועיים החלה גוגל בתהליך של הפעלת עדכון האלגוריתם החדש. החברה קוראת לו “עדכון ספאם בקישור” – the link spam update”” והיא מתכוונת להרחיב אותו וליישם אותו במספר שפות. מדובר על עדכון עולמי שעשוי להשפיע על אתרים בכל השפות והוא ממקד בקישורים מניפולטיביים ולא טבעיים.
בעלי אתרים אשר יחוו ירידה בדירוג בגוגל בשבועיים הקרובים צריכים להביא בחשבון כי הדבר עשוי להיות קשור לחלק משיטות בניית הקישורים שלהם.
בדיקה מחדש על ידי האלגוריתם של גוגל
גוגל פועלת לזיהוי קישורי ספאם ומשכללת את האלגוריתם שלה כדי לזהות ולבטל אותם. העדכון עשוי להימשך כשבועיים ולתוצאות חיפוש בשפות שונות. כיוון שכך, השינויים בדירוגים עשויים להתרחש בימים עד השבועות הקרובים.
גוגל אומרת כי היא ממשיכה לשפר את איכות תוצאות החיפוש ולכן אתרים שמשתפים קישורי ספאם יבדקו על ידי האלגוריתם בקפידה. ממידע שפרסמה גוגל בחודש האחרון נראה כי המיקוד הוא בתוכן ממומן, תוכן אורח ושותף.
זו אינה הפעם הראשונה שאנחנו כותבים על העדכון של גוגל בנושא הקישורים (ראו את הפרסום הקודם בנושא) ונראה כי בכוונתה לשים דגש על הנושא ואין כל ספק שגם אתרים בארץ יושפעו מכך.