כפי שפורסם ב- Searchengineland גוגל אישרה כי היא ביצעה שינוי בתוצאות החיפוש וכי היא מצמצמת את הופעת השאלות והתשובות המופיעות בתוצאות החיפוש לשתיים בלבד. בעבר, אפשר היה לראות תוצאות עשירות בשאלות ותשובות, אך במהלך הימים האחרונים נעשה שינוי שמגביל את הופעת ה-FAQ.
ככה זה נראה אחרי (2 תוצאות):
ככה זה נראה לפני (3 תוצאות):
מה זה FAQ?
דפי אינטרנט אשר כוללים רשימת שאלות נפוצות, יכלו ליצור אותן בתור סכמה (Schema) כאשר גוגל זיהתה את המבנה והציגה את השאלות בתוצאות החיפוש. לחיצה על השאלה הובילה להופעת התשובה כפי שזו מופיעה במקור. עד עכשיו מספר השאלות והתשובות שהופיעו בתוצאות החיפוש היה בלתי מוגבל כשלחיצה על השאלות פתחה שאלות נוספות. עתה גוגל מגבילה זאת לשתי תוצאות בלבד.
את תוספת השאלות והתשובות בתוצאות החיפוש הוסיפה גוגל בשנת 2019 ולאחר שנה היא יצרה הגבלות שונות באופן השימוש בהן מתוך מטרה להציג לגולשים את התוצאות הטובות ביותר.
השינוי האחרון משפיע על הופעת התוצאות במנוע החיפוש
דני סאליבן (Danny Sullivan) מגוגל אישר את הידיעה בטוויטר וציין כי גוגל ביצעה לאחרונה שינויים אשר מגבילים את ה-FAQ למקסימום שניים.
השינוי בהופעת השאלות והתשובות יגרום לכך שקטעי ה-FAQ יהיו קצרים יותר מכפי שהם היו בעבר. חלק מבעלי האתרים יבחינו בכך שהם תופסים פחות “נדל”ן” בתוצאות החיפוש לעומת המצב שהיה לפני השינוי. אחרים כלל לא יופיעו בתוצאות וזאת למרות שהם הכניסו לאתר סכמת שאלות ותשובות. לצד זאת, עבור חלק מהאתרים יתכן והשינוי יוביל להופעה במקומות גבוהים יותר בדף בתוצאות החיפוש.
את השינוי אפשר היה לראות כבר ביום שישי האחרון (18 ביוני, 2021) ומאז רבים העידו כי הם הבחינו בכך. בחלק מהמקרים התוצאות מוגבלות לשתי הצגות בארצות הברית בלבד, אך השינוי הולך ומתרחב לתצוגה בכל העולם ובכל שפת חיפוש.