ביום שישי האחרון שיחררה גוגל עדכון קטנטן לכאורה, אך משמעותי מאוד בפועל עבור שירות הצ’קאין שלה – Google Latitude. העדכון מאפשר לבעלי עסקים להציע דילים ומבצעים שונים המבוססים על המיקום הפיזי של המשתמש. גם מי שגולש מפלטפורמה שאינה מאפשרת זיהוי מקום, יכול להקליד את מיקומו בצורה ידנית ולראות את ההצעות הקרובות ביותר.
בנוסף לכך, משתמשים יכולים מעתה לצבור דרגות סטטוס כל פעם כשהם מבצעים צ’קאין במקום מסוים. ישנם מבצעים מסוימים הדורשים מהמשתמש להגיע לדרגה מסוימת לפני שהוא יכול לממש אותם.
גרופון, החברה שהתחילה את שיגעון הקופונים, הציגה לפני כחודש רעיון דומה בשם Groupon Now. השרות מציע למשתמשים העושים שימוש באפליקציה סלולארית שני כפתורים בלבד “אני רעב” ו – “אני משועמם”. לחיצה על אחד הכפתורים פותחת רשימה של בתי עסק קרובים המציעים אוכל או דברים לעשות.
בשני המוצרים החדשים,ההבדל החשוב והמשמעותי ביותר לעומת אותם קופונים אליהם אנחנו רגילים הוא שלא מדובר בהכרח בהנחה של עשרות אחוזים ואין בדרך כלל תנאים למימוש הקופון. אם אתה נמצא בבית העסק בזמן הנכון, אתה יכול לממש את הקופון. העסקים עצמם יכולים לקבוע מתי הקופון יהיה זמין ומתי לא, לפי שעות עומס או שעות שפל המתאימות להם. המיידיות והזמינות הן אלו שמשחקות כאן תפקיד מרכזי.
המבצעים המקומיים של Google Latitude פועלים כרגע באזורים מצומצמים יחסית בארה”ב. שרות Groupon Now אמור להתחיל לפעול החודש, אך לא ידוע מה זה אומר לגבי גרופון ישראל.
גם לפייסבוק יש שירות דילים מבוסס מיקום בשם Facebook Deals, אך הוא פועל כרגע במספר מדינות מצומצם ביותר (העמוד בעברית מציג עדיין הודעת בקרוב).