כפי שפורסם ב- Searchenginejournal גוגל משחררת עדכון ליבה רחב והוא מהווה המשך לעדכון הקודם שהסתיים. בדרך כלל פריסת העדכונים אורכת עד כשבועיים וכך עומד להיות גם במקרה זה.
עבור חלק מהאתרים מדובר בהליך החלמה
חלק מבעלי האתרים חוו השפעה שלילית בעקבות העדכון של חודש יוני, אך התקווה של גוגל היא שעתה הם יתחילו לראות סימני התאוששות. לצד זאת החברה אומרת כי יתכן וההשפעה של העדכון הנוכחי תימשך עד לעדכון הליבה הבא. העדכון הנוכחי עשוי להוביל להתאוששות בקרב אתרים שנפגעו מקודמו.
לאחרונה יצאו עדכונים רבים בגוגל, עד כדי כך שקשה לאבחן איזה מהעדכונים פגע באתר באופן ספציפי ואיזה עזר לו. כמובן, אתרים יכולים להיות מושפעים גם משילוב של עדכונים. כדי להעריך מה יכול היה להשפיע על מיקום האתר בגוגל, הנה סיכום של העדכונים שהושקו מאז ה-2 בנובמבר 2021:
- עדכון אלגוריתם הנוגע להשמצות.
- עדכון חוויית דף גוגל.
- עדכון חדש של האלגוריתם בהכוונה לטיפול בספאם.
- עדכון הליבה הנוכחי.
לא כל העדכונים חלים על כולם
אין כל ספק כי העדכונים הרבים עשויים ליצור טלטלה בתוצאות החיפוש. עם זאת, לא כל העדכונים חלים על כל האתרים ולא כולם ישפיעו על כל אתר. לצד זאת שני עדכוני אלגוריתם מרכזיים עשויים להשפיע על מרב האתרים וזאת כיוון שהם מופצים באופן נרחב לכל תוצאות החיפוש.
ההשפעה של עדכוני ההשמצות והספאם היא פחות משמעותית לעומת עדכוני הליבה אשר מכוונים לסוגי התוכן השונים המופיעים באתר. מכאן אפשר להבין כי המגמה של גוגל היא קבועה ועוסקת באיכות האתרים והתוכן.
ביוני אמרה גוגל כי רוב האתרים לא יבחינו בשינוי בעקבות עדכוני הליבה שיצאו. עכשיו נראה האם הדבר נכון גם לעדכון הנוכחי. על מנת למדוד את ההשפעה של העדכון הנוכחי יש להמתין שבוע/ שבועיים עד להשלמת העדכון במלואו.