לאחרונה גוגל השיקו את התצוגה המקדימה של תוצאות החיפוש. התצוגה המקדימה מציגה את האתר ומדגישה את החלקים הרלוונטיים לשאילתת החיפוש.
כמעט מיד, אנשים התחילו להעלות שאלות באם הדבר ישפיע על הנתוני בגוגל אנליטיקס של האתרים. אפילו בתגובות לפוסט הקודם בנושא התצוגה המקדימה התעורר הדיון.
כתשובה, גוגל ומומחים בתחום טענו שלא אמורה להיות כל השפעה על נתוני האנליטיקס.
The Thick Plottens
באופן מפתיע, יום למחרת ההשקה אנשים התחילו לשים לב לסטיות בנתוני האנליטיקס שלהם ובפרט, כניסות העולות במאות אחוזים על המצב הרגיל, שמקורן בזחלן של גוגל.
נראה כי כלי התצוגה המקדימה הפעיל את כל ה- JS באתר בשלב טעינת התצוגה, כולל זה של גוגל אנליטיקס, ויצר ביקורים לא אמיתיים עם שיעור נטישה (Bounce Rate) של 100%, מן הסתם.
יתרה מזאת, אי אפשר היה אפילו להסיק כי מדובר בתצוגה מקדימה שמישהו אכן צפה בה, כי מה שקרה זה שכל העמודים של כל התוצאות נטענו ברגע שבחרתם לצפות בתצוגה הראשונה.
בתאריך 19/11 התייחס אחד מעובדי גוגל לדיון ומסר שגוגל עובדים על תיקון התקלה, ולבסוף בתאריך 22/11, 12 יום לאחר השקת השירות, יצאה הודעה רישמית אודות תיקון התקלה, בבלוג גוגל אנליטיקס.
בפוסט שלהם ניתן למצוא את קישור הבא: הוראות לפילטור התוצאות המוטות, שיעזרו לכם להציג נתונים אמיתיים עבור תקופה זו.