כזכור, לאחר הצגתו של גוגל אינסטנט, רצו ברשת לא מעט השערות לגבי מידת ההשפעה של התוכנה החדשה על הזנב הארוך. השערה אחת הייתה שהזנב הארוך ייפגע מכיוון שהתוצאות מופיעות כבר לאחר מילה אחת או אפילו חלק ממנה (ההשלמה נעשית אוטומטית באמצעות תכונת ה- Suggest). השערה אחרת נפוצה קצת פחות גרסה כי בעקבות השינוי יהיה נוח יותר לחפש ביטויים ארוכים ולכן חשיבתו של הזנב הארוך דווקא תגדל. על השערות נוספות ניתן לקרוא בפוסט תובנות ושינויים שמקדמי אתרים צריכים לקחת בחשבון בעקבות Google Instant
כעת, לאחר כמעט כחודש, מתחילה אולי להיחשף התמונה הגדולה. דו”ח של Experian Hitwise חושף כי בחודש ספטמבר חלה ירידה קלה בחיפוש ביטוים שאורכים בין שלוש לשש מילים. לעומת זאת ובאופן מעט מפתיע, בביטוים שאורכים עד שתי מילים או יותר משש מילים חלה עליה. השינוי אשר נצפה היה בסדרי גודל של 1%-4%.
מדובר אמנם בנתונים ראשונים ביותר, אבל אם לוקחים בחשבון את העובדה כי גוגל עדיין שולטת ב72% אחוזים מהחיפושים בארה”ב (בכך עוסק חלקו הראשון של הדוח), הרי שיכולה להיות למהלך השפעה לא קטנה על שוק החיפוש. אם מסתכלים על הזנב הארוך כקו ישר, הרי שהקצוות שלו התארכו בעוד המרכז התקצר.
מבחינת מקדמי אתרים, נראה כי יהיה קשה יותר לתפוס מבקרים באמצעות שימוש בביטוי זנב ארוך משניים. הסיבה היא שביטוי בן שש יותר מילים בדרך כלל תופס נפח חיפוש קטן מאוד, אלא אם כן מדובר בתחום פופולארי במיוחד ואז גם התחרות עזה יותר. לפי ההיגיון הזה, האתרים הגדולים יותר אשר “שולטים” בדפי התוצאות של הביטויים הקצרים והבינוניים ירוויחו תנועה גדולה יותר.
ואם אתם שואלים את עצמכם לאן כל זה עלול להתפתח, רק לפני מספר ימים נחשף ניסוי נוסף של גוגל והפעם מטרתו היא להציג את תוכן הדפים השונים כבר בדף תוצאות החיפוש. יש לציין כי חברת Snap משתמשת באפשרות דומה על מנת להציג פרסומות רלוונטיות באתרים ובלוגים מסוימים (הניסוי של גוגל לא כולל בשלב זה הצגת פרסומות בחלונית התצוגה המקדימה).
מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו יאהו ובינג לשינוי במידה ויתרחש, במיוחד לאחר שבשבוע החולף ביצעה יאהו מספר שינויים בדרך הצגת התוצאות שלה על מנת לבדל את עצמה מבינג כפי שניתן לראות בוידאו הבא: