Google.com החל להציג את תוצאות החיפוש באופן מיידי בעוד המשתמש עדיין מקליד את השאילתא. לדוגמה, אם מחפשים SEO בלבד, יופיע סט תוצאות מסוים. כאשר ממשיכים להקליד את המילה Company יתקבל סט תוצאות חדש עבור הביטוי SEO Company מתחת לתיבת החיפוש. מודעות ה – Adwords מתעדכנות בהתאם גם כן. גם אם מתחילים את החיפוש מדף הבית של גוגל, הוא למעשה הופך לדף תוצאות כאילו הוקש אנטר.
בעמוד ההסבר הרשמי מסבירה גוגל כי מרבית האנשים קוראים מהר יותר מאשר הם מקלידים ולכן ביכולתה של התכונה החדשה לחסוך להם זמן רב. בחישוב כולל גוגל מעריכה כי אם כל המשתמשים יעברו לדרך החיפוש החדשה, יחסכו כ – 11 שעות אדם בכל שניה (יחסית למצב הקודם כמובן…).
הבלוג של גוגל עבור מנהלי אתרים מבהיר כי אין צורך לנקוט בטקטיקה חדשה עקב השינוי, והמתודה הישנה הגורסת כי יש לבנות אתרים בעלי תוכן מושך ושימושיות גבוהה עדיין עומדת בעינה. עם זאת, מספר החשיפות (Impressions) ב- Webmaster Tools עלול לגדול, במיוחד בביטויים הארוכים.
למהלך עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת על כל נושא קידום האתרים האורגני והממומן כאחת בהתאם לדפוסי החיפוש של המשתמש:
לדוגמה – בתרחיש א’ המשתמש נוהג לחפש ביטויים קצרים יחסית ולהחליף בין מילים דומות. במקרה שכזה, אתרים אשר נמצאים במיקום טוב וקיבלו הרבה תנועה עוד לפני השינוי, יזכו עכשיו לחשיפה מוגברת. בתרחיש ב’ הגולש מגדיר את החיפוש שלו מחדש כל פעם באמצעות שאילתות ארוכות וממוקדות יותר. במצב שכזה דווקא האתרים אשר התקשו להתברג למקומות אטרקטיבים עלולים להנות מדרך החיפוש החדשה. כך או כך, דירוג האתרים עצמו לא משתנה.
נכון לרגע כתיבת שורות אלו, התכונה נראית רק בחלק מאתרי Google בעולם (com,uk) ורק כאשר מחוברים לחשבון. כמו כן, נדרש דפדפן מעודכן כגון פיירפוקס 3 או אינטרנט אקספלורר 8. לבסוף, במידה ומחפשים ביטוי פוגעני מסוים הקשור לדוגמה למין או אלימות, יש עדיין חובה להקיש אנטר.