גוגל הודיעה בבלוג שלה למנהלי אתרים כי היא שיפרה את הכלים העומדים בפני בעלי אתרים בכל הנוגע ל- Rich Snippets, אותו מידע נוסף אשר מופיע לעיתים בתיאור של דפי אינטרנט בתוצאות החיפוש. לפי המידע הנמצא בידי גוגל, מספר התוצאות הכוללות מידע שכזה גדל פי ארבע בעולם כולו ופי שניים בארה”ב בלבד במהלך השנה האחרונה.
השיפורים מתמקדים בשלושה תחומים:
- הוספת שפת markup מיוחדת לפירורי הלחם. פירורי הלחם מראים למחפש היכן ממוקם דף מסוים באתר. לדוגמה:
לוחות > דרושים > מתכנתים. - באופן דומה, הוספת שפת markup למידע אודות אירועים. מידע זה מופיע בשורה אפורה בין כותרת הדף לבין תיאור.
- הוספת כלי אשר בודק את תקינות שפת ה- markup בתוך webmaster tools.
השפה המדוברת תומכת בשלושה פורמטים שונים: microdata ,microformats ו – RDFa. גוגל טוענת כי היא קוראת את כולם.
בלי קשר להצהרתה הרשמית של גוגל, דיווחים שונים ברשת מעלים כי גוגל שיפרה את נראות התוצאות המגיעות מאתרים המספקים מידע על סרטי קולנוע, לדוגמה – Rotten Tomatoes ו- IMDB. מלבד דירוג הגולשים שכבר היה זמין, אפשר לראות גם את רשימת חברי הצוות עם קישורים לדפים הרלוונטים בתוך אתרים אלו.
התשובה של גוגל לתוצאות העשירות בבינג?
אנשים רבים סוברים כי השיפורים הרבים אותם מבצעת גוגל בתחום נועדו להתמודד עם הצגת התוצאות העשירה של מנוע החיפוש BING. לדוגמה, חיפוש של אותו הסרט שם מעלה רשימה של נושאים קרובים במיקום בולט ביותר בצידו השמאלי של המסך (בגוגל הרשימה מופיעה במיקום נמוך יותר ומציגה נושאים רחוקים יותר). כמו כן, מוצגים ארבעה קטעי וידאו שונים בראש העמוד עם אפשרויות שיתוף שונות ברשתות חברתיות.
ניתן לסכם כי בשנה האחרונה נושא השימושיות והידידותיות של מנועי החיפוש עצמם הפך להיות חשוב יותר מאי פעם. נראה כי עם כל הכבוד לאלגוריתם ולטיב התוצאות המוחזרות, ישנם פרמטרים רבים נוספים המשפיעים על שביעות הרצון של המשתמשים. בנוסף, כפי שצויין כאן בבלוג בעבר, שימוש ב- Rich Snippets עשוי להגדיל את יחס ההקלקות (CTR) בתוצאות החיפוש, לכן לשינויים הללו יש חשיבות גדולה מבחינת SEO.