מהנדס בגוגל שוב “מודה” בהטיית תוצאות

איתי ברנר

כידוע, תעשיית ה- SEO עוקבת אחרי כל ציטוט היוצא מפיהם של מהנדסי גוגל על מנת להפריח או לאמת שמועות והשערות לגבי הצורה שבה מתקבלות תוצאות החיפוש. לפני מספר ימים זה קרה שוב כאשר אחד מהמהנדסים של גוגל בשם אמית סינגל התראיין לעיתון The Financial Times ובין היתר דיבר על כך שגוגל מפעילה קבוצת איכות אנושית המבקרת אתרים בודדים. לפי דבריו, תפקידה של הקבוצה הזו היא למנוע מצב בו חברה מסוימת משתמשת באתר ותיק בעל מוניטין טוב בעיני האלגוריתם של גוגל על מנת לקדם אתרים אחרים שלה. משום מה אותו מהנדס התייחס לכוח שעובר בין האתרים כ – Pagerank למרות שבכירים אחרים בגוגל אומרים בכל הזדמנות כי ה-PR הוא רק חלק קטן מן האלגוריתם.

למען הסדר הטוב, נציין רק שלגוגל ישנה גם קבוצה נפרדת אשר נלחמת בספאמרים ובאתרים אשר מפרים את הקווים המנחים שלה (קבוצת הוובספאם). גוגל כותבת במפורש כי לקבוצה זו בהחלט יש את היכולת לחסום אתר מלהופיע באינדקס ונראה כי אותו מהנדס לא התייחס אליה בדבריו.

מספר כתבים טכנולוגיים (לא בהכרח מתעשיית ה-SEO) ראו בהצהרה זו הוכחה לכך שגוגל מתערבת בתוצאות החיפוש בצורה ידנית. סקוט קלילנד מחברת המחקר Precursor כתב שמדובר בניגוד גמור להצהרתה של גוגל שמנוע החיפוש שלה הינו נייטרלי וחסר פניות. בן רוזאלס מ – AgentGenius כתב שלמעשה זה היה ידוע כבר שנים מהסיבה הפשוטה שכאשר אתה שולח את האתר שלך לבחינה מחדש (לאחר עונש), אתה חייב לעבור דרך בודק אנושי שמחליט האם האתר שלך יוכל לחזור לאינדקס.

לעומתם, דני סוליבן מ – Search Engine Land הגיב באמצעות עדכון של מאמר שכתב ב– 2007 ועסק בהצהרות דומות כביכול. לדעתו שום דבר לא השתנה מאז ולמעשה מדובר באי הבנה מכיוון שידוע כבר שגוגל מפעילה קבוצה של בודקים אנושיים שתפקידה לקבוע עד כמה אתרים באינדקס הם איכותיים. תפקידה של קבוצה זו הוא לתת פידבק נוסף במטרה לשפר את האלגוריתם הקיים שהוא עדיין אוטומטי לחלוטין. הוא מוסיף כי שליטה בתוצאות של שאילתות בודדות לא מתאימה כלל לדרך החשיבה “הגוגלית” המעודדת אוטומציה.

> בחזרה לארכיון החדשות

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
845
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
657
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
346
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107873
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102328
מדיה חברתית
דנה רוזן
83161
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.