בשנת 2022, השיקה גוגל את ג’מיני (Gemini), מודל הבינה המלאכותית שלה שנועד, בין היתר להתחרות עם ChatGPT של חברת OpenAI. מאז המהפכה הטכנולוגית שעבור אנשי שיווק רבים נחשבת ל”רעידת אדמה” של ממש, בגוגל עובדים קשה כדי להרחיב את השימוש במודל ג’מיני למוצרים השונים שלה. אכן, שנה לאחר מכן הוכרז על עידן חדש בגוגל אדס, עם מחולל טקסטים אוטומטי למודעות שמבוסס על אותו מנגנון. כעת, משפרים את חוויית המשתמש של המפרסמים בגוגל אדס עוד יותר, במתכונת מעט אחרת – צ’אט מבוסס AI.
המפרסמים מתבקשים לספק לצ’אט כתובת URL לאתר או עמוד הנחיתה שלהם, ומשם? הצ’אט כבר יעשה את העבודה בעצמו – ויחולל מודעות עם אופטימיזציה לחיפוש בגוגל. המודעות כוללות קריאייטיב, תמונות ומילות מפתח רלוונטיות, מה שיחסוך למפרסמים עבודה רבה.
עלייה של 12% בהמרות עקב השימוש
הטכנולוגיה החדשנית צפויה לא רק לחסוך עבודה וזמן, אלא גם לשפר את ביצועי הקמפיינים. בגוגל משתמשים במדד “חוזק המודעה” (Ad Strength) כדי לדרג את הביצועים של כל קמפיין חיפוש. התוצאה מתחלקת לציון “נמוך”, “ממוצע”, “טוב” או “מצוין”. על סמך בדיקה שנערכה מטעם גוגל בקרב קבוצת מפרסמים קטנה, עולה כי הסיכויים לפרסום קמפיינים בדירוג “טוב” או “מצוין” גבוה ב-42% בקרב משתמשים בממשק הפרסום מבוסס הצ’אט שלה. הנתון הזה דרמטי, משום שהוא מביא לעלייה ממוצעת של 12% במספר ההמרות, ומכאן גם לעלייה ברווחיות.
בינה מלאכותית – גם בעולם הפרסום ולא רק בחיפוש
עידן החיפוש ברשת משתנה לנגד עיננו. אם בעבר הסתפקנו בחיפוש על בסיס מילות מפתח, בהמשך התרחב החיפוש לחזותי (Google Lens) ובעתיד המתהווה החיפוש הופך למתקדם ורב-מימדי אף יותר. ככל שתהליך החיפוש הופך למורכב ואינטואיטיבי יותר, הרי שיצירת קמפיין פרסומי הופכת גם היא למאתגרת. למפרסמים קשה לחזות את מילות המפתח הפוטנציאליות, ובעתיד הקרוב החיפוש כבר לא יהיה טקסטואלי בלבד בין כה וכה. לפני ימים ספורים בלבד בגוגל הציגו את פיצ’ר “Circle To Search” שמאפשר למשתמשים לחפש כל דבר שמוצג על המסך שלהם באמצעות הקפה – כולל טקסט, תמונות וסרטונים. בעידן שבו החיפוש הופך למבוסס AI, אכן טבעי שגם הפרסום יהפוך לכזה.
אז מה בעצם כל כך חדשני בג’מיני?
השוני המהותי של ג’מיני, שהופך אותו למתקדם בהשוואה למודלים אחרים – נעוץ באופן שבו הוא בנוי, על בסיס למידה עמוקה רב-מודאלית. העובדה הזאת מאפשרת לו לעבד כמויות אדירות של מידע בזמן קצר, ואכן בבדיקות שנערכו מטעמה של גוגל, עולה כי ג’מיני עוקף את המתחרים במדדים שונים. ההרחבה לשימוש בצ’אט ליצירת קמפיינים פרסומיים הופכת את חוויית המשתמש לנוחה ויעילה יותר מתמיד.
נכון לעכשיו, הצ’אט פועל באנגלית בלבד בארה”ב ובבריטניה, אך הוא צפוי להתרחב לשפות ולמדינות נוספות כבר בחודשים הקרובים.