גוגל אישרה כי היא לא רק ביצעה שינויים בהחלטה אילו כותרות יופיעו בתוצאות החיפוש אלא גם חשפה את כמות השינויים שהיא ביצעה. בשבועות האחרונים גוגל החלה להשתמש בתגי כותרות, HTML ב-80% מהזמן. עכשיו החברה אומרת כי היא משתמשת בתגי הכותרת, כפי שהם ב-87% מהזמן.
רכיבי הכותרת משמשים היום יותר מאשר בעבר
המעבר לרכיבי כותרת נועד כדי לתאר את הדף בצורה הטובה ביותר שלו. לעתים התגלו כותרות ריקות ולעתים הופיעו כותרות שאינן קשורות לתוכן האמיתי המופיע בדף. כאשר בדפים אין רכיבי כותרת, גוגל משתמשת בתג כותרת.
גוגל הסבירה כי היא לא תשתמש בתג כותרת HTML מקורי במקומות בהם הכותרת ריקה למחצה, כשהיא מיושנת, כשהיא לא מדויקת, כשהיא משמשת לדפים מרובים ועוד.
בנוסף לכך, החברה הוסיפה הנחיות במטרה לעודד את מנוע החיפוש להציג את הכותרות המקוריות של האתר. גוגל ממליצה ליצור כותרות מעולות ולשם כך היא גם שיתפה את מסמך העזרה שלה ליצירת כותרות והציעה לבעלי ומקדמי אתרים לקרוא אותו.
גוגל תמשיך לשפר את הכותרות
גוגל מציינת כי היא תמשיך בעבודתה לשיפור הכותרות. כמובן, רק הזמן יגיד האם השינויים שהיא מבצעת אכן תורמים לבעלי האתרים ולגולשים, אך הכוונה היא להמשיך להציע לגולשים תוכן רלוונטי ואמיתי.
מבחינת בעלי האתרים והמקדמים, שינויי הכותרות יכולים להיות לטובה או לרעה. יש שהרגישו עליה בכניסות לאתר תודות לשיפור הכותרות ויש שיעידו על כמות הקלקות נמוך בשל כך. השינויים שמבצעת גוגל עלולים להוביל לכותרות משוכתבות שלא פעם מוציאות את מהות הכוונה או את שם העסק.
ראינו כי גוגל הוציאה עדכונים רבים בחודשים האחרונים ועל פי החברה, היא מתכוונת לשכלל, ליעל ולהתאים את עצמה לצרכים של כלל לקוחותיה. לאן מועדות פנינו בכל הנוגע לכותרות? כרגע ברור כי הכותרת צריכה להיות תואמת את התוכן, אך מעבר לכך נצטרך להמשיך לעקוב אחר שינויי החברה.