גוגל: סוף עידן ה”גלילה האינסופית” – מה עומד מאחורי המהלך?

עומר לייבנזון
"עמוד ראשון בגוגל" תחזור להיות המטרה: גוגל החליטה להפסיק את הגלילה המתמשכת, ועוברת חזרה לתוצאות חיפוש בעמודים הממוספרים.
הסוף לגלילה סופית בגוגל

לפני שנה וחצי הכרזנו על הסוף ל”עמוד ראשון בגוגל” – כאשר גוגל החליטה להסיר את העימוד בתוצאות החיפוש שלה. כעת, מסיבות שעדיין לא לגמרי ברורות לכולם גוגל החליטה להחזיר עטרה ליושנה. מומחים בתעשייה כבר רואים זאת כדבר שאולי ישנה את כללי המשחק מחדש, בעיקר עבור מקדמי האתרים שכעת יקבלו יותר/פחות חשיפה לעמוד השני או השלישי בגוגל.

סוף הגלילה האינסופית

הניסוי של גוגל עם גלילה רציפה החל לקראת סוף שנת 2021, שמטרתו במקור הייתה לחקות את חווית המשתמש החלקה שנמצאת בפלטפורמות המדיה החברתית כמו אינסטגרם, טיקטוק או פייסבוק. התכונה הזו אפשרה למשתמשים לגלול בעיקרון עד אינסוף, בין עד ארבעה דפי תוצאות מבלי ללחוץ על כפתור ‘העמוד הבא’ – ברירת המחדל היא שעוברים לעמוד הבא. למרות הסכמתה הראשונית, גוגל החליטה לחזור לעימוד המסורתי הן במחשב והן במובייל – בין היתר גוגל מציינת שהסיבה לכך היא רצון לשפר את המהירות והיעילות של תוצאות החיפוש בכל סוגי המכשירים וגם תחת מקומות עם עוצמת רשת חלשה יותר.

איך זה עובד?

לפי הודעה שפרסמה לאחרונה גוגל, חיפושים במחשב שולחני יחזרו למערכת העימוד המוכרת, שבה משתמשים יכולים לבחור דפים ספציפיים או ללחוץ על ‘הבא’ כדי להמשיך במסע החיפוש שלהם. חיפושים בנייד לא ימוספרו כמו במחשב, אלא המשתמשים פשוט יצטרכו ללחוץ באופן אקטיבי על כפתור ‘עוד תוצאות’ בתחתית עמוד החיפוש. זה מה שמאפשר חווית גלישה מובנית ורציפה, תוך שמירה על מהירות החיפוש.

הדעות בקהילה חלוקות

בעוד שגוגל מציבה את העדכון הזה כצעד לעבר תוצאות חיפוש מהירות ויעילות יותר, התגובות בקהילות השיווק בעולם חלוקות. הספקנות מתעוררת במיוחד בגלל תובנות מדו”ח של משרד המשפטים האמריקני, המצביע על כך ששינוי זה עשוי לנבוע יותר מאינטרסים של הגדלת הרווחים מפרסום מאשר אינטרס של נוחות המשתמשים.

המבקרים טוענים שהצעד הזה אכן עשוי מאוד להגביר את הנראות של מודעות ונכסים בבעלות גוגל בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, אולי אף על חשבון הנראות של תוצאות החיפוש האורגניות. לא משנה מה, מקדמי האתרים צריכים לזכור שלא מדובר ביציאה של פיצ’ר חדש וניסיוני, אלא בדבר שכבר ראינו את ההשפעה שלו בעבר. לכן, כל שנותר הוא לראות כיצד השינוי ישפיע על החיפושים, ולהיערך בהתאם.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Search Engine Journal

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
15
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
62
ניהול קהילה
עומר לייבנזון
45
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
קידום אתרים
עומר לייבנזון
104
שיווק דיגיטלי
יורם ליכטנשטיין
106251
תוכן וקופירייטינג
שי משען
101545
פרסום באינטרנט
דוד כהן
100818
מדיה חברתית
דנה רוזן
82664
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.