בתזמון מעט מוקדם מהצפוי, גוגל השיקה היום את הכלי להסרת ערך של קישורים (Disavow Links) שכולם דיברו עליו בעבר. הכלי מוצג ברגעים אלו בכנס Pubcon, אך גוגל כבר העלתה קטע וידאו של מאט קאטס שמסביר על הכלי החדש במשך לא פחות מתשע דקות !
להלן הקישור הישיר לעמוד הכלי בוובמסטר טולס (יש לבחור את האתר הרלוונטי מהרשימה הנפתחת).
לפני שניגשים לעבוד עם הכלי החדש, יש כמה דברים שחשוב לדעת…
קודם כל, גוגל ממליצים להשתמש בכלי רק במקרה ושום דרך אחרת להסרת הקישורים לא הצליחה, וזאת בין היתר מכיוון שהדבר יכול לפגוע לרעה בתדמית של האתר. שנית, הם מזהירים שלא מדובר בכלי למשתמשים ממוצעים, אלא רק למי שבונה קישורים לא טובים כמו קישורי ספאם או תגובות לא איכותיות בפורומים. מבחינה טכנית, ההסרה נעשית באמצעות שליחת קובץ מיוחד לגוגל עם כתובות הדפים או הדומיינים שמהקישורים שבתוכם רוצים שגוגל תתעלם. ניתן לציין כתובת ספציפית של דף או את המילה Domain ואחריה כתובת דומיין ראשי שרוצים להתעלם מכל הקישורים שבו באופן גורף.
דבר אחרון ואולי החשוב ביותר : ההסרה אינה ודאית וגוגל שומרת לעצמה את הזכות שלא לבטל קישורים מסוימים אם ההסרה עצמה תזיק לבעל האתר. מעבר לכך, גוגל מתייחסת לבקשות ההסרה כמו קישורי Nofollow, ולכן עלולים לעבור מספר שבועות עד שגוגל תסרוק את העמודים בהם נמצאים הקישורים ותעדכן את הנתונים בהתאם. כמו כן, אם מגישים בקשת מחילה ידנית לאתר שנפגע, חשוב לציין את העובדה שהתבצעה גם הסרה של קישורים מסוימים.
העצה האחרונה של מאט קאטס היא לבחור טוב את הקישורים אותם רוצים להסיר מכיוון שהסרה של הסרה יכולה לקחת יותר מכמה שבועות, במיוחד אם אתם לא עושים את פעולות הקידום עבור האתר שלכם בעצמכם. גוגל פיתחה את הכלי במיוחד לאותם אנשים שניסו לעשות הכל כדי להסיר קישורים מסוימים ולא הצליחו.
האם יש קשר בין הכלי החדש לעדכון הפינגווין?
גוגל לא מזכירים באופן ספציפי את עדכון הפינגווין, אך ברור שהכלי החדש נועד בין היתר לטפל בפאניקה שנגרמה לבעלי אתרים רבים אחרי העדכון. עם זאת, אנחנו רוצים להזכיר שני דברים חשובים:
- מכיוון שלא ממש ברור האם קישורים “רעים” אכן פוגעים בדירוג של האתר או שפשוט גוגל מתעלם מהם, אי אפשר בהכרח לצפות שהכלי יפתור את כל הצרות שלכם… (את החלק האחרון במשפט קאטס מדגיש גם בוידאו).
- עדכון הנתונים של פינגווין הוא עצמאי, ולכן מי שנפגע ספציפית ממנו ולא מענישה ידנית או ידנית למחצה של גוגל, עשוי לראות תוצאות רק כאשר יתבצע העדכון הבא.
בכל אופן, אין ספק שעוד נשמע רבות על הכלי הזה ועל סיפורי הצלחה או כשלון של מי שהתנסו בו וראו בפועל השפעה על האתר שלהם.
בהצלחה לכולנו ואשמח אם תשתפו את דעתכם כאן על הכלי החדש 🙂