כאשר רוב הגולשים מחפשים שאילתה מסוימת בגוגל הם לא עוברים לעמוד התוצאות השני. למעשה, מדווח על פחות מ-5% שעוברים לעמוד השני, ורק 1% עוברים לעמוד השלישי.
האחוזים האלה אינם דבר חדש, מאז ומעולם אנחנו יכולים לראות אחוזים די נמוכים של אנשים שעוברים לעמוד השני בגוגל – והאתגר הזה הוא אחד הנושאים שמעסיקים את גוגל, לכן היא בחרה להשיק את “הגלילה הרציפה” (Continuous scroll).
נכון להיום, בישראל גלילה רציפה קיימת במובייל – אם תחפשו כל דבר בגוגל דרך הנייד, תוכלו לראות את תוצאות החיפוש מתפרשות על פני גלילה ארוכה ומתמשכת, ללא מעבר לעמוד הבא.
הצהרת גוגל על השינוי
“החל מהיום, אנו מביאים גלילה רציפה לשולחן העבודה כדי שתוכלו להמשיך לראות תוצאות חיפוש מועילות יותר עם פחות קליקים. עכשיו קל אפילו יותר לקבל השראה עם מידע נוסף בהישג ידכם”
דובר גוגל כפי שצוטט באתר החדשות Search Engine Land
התגובה של גוגל מצביעה על שינוי לטובה עבור מקדמי האתרים ועל כוונה לסיוע לקבלת תוצאות טובות יותר.
כדי להבין את המשמעות, צריכים לצלול פנימה ולהבין: בתחום קידום האתרים, נדמה כאילו כולם רוצים להגיע לעמוד ראשון בגוגל במילת מפתח מסוימת.
למה? משום שאחרי הצניחה מהעמוד הראשון, הצפיות בתוצאות החיפוש יורדות באופן משמעותי וגם ה-CTR (אחוז המקליקים מתוך הצופים בעמוד תוצאות החיפוש) יורד משמעותית.
השינוי החדש של גוגל עשוי לייצר שינוי במצב הזה.
הגלילה הרציפה ככלי לנטרול משמעות העמודים
השינוי החדש של גוגל עשוי לעודד את המשתמשים שמחפשים מילות מפתח הקשורות לאתר שלכם לראות מעבר לתוצאות הראשונות ולגלול יותר בתוצאות נוספות.
כרגע כאמור השינוי פעיל רק בארה”ב, אך ברגע שיגיע לישראל – יהיה ניתן לראות בצורה המיטבית את תוצאות בחיפוש דרך ה-Search Console.
ההיגיון שעומד מאחורי הציפייה לכניסות רבות יותר גם אחרי תוצאות מרובות, מתבטא בשני מישורים:
- המשתמשים עשויים לא לשים לב להבדל בין העמוד הראשון לשני (הרי אין יותר “עמודים”) ובכך לתת פחות תשומת לב למקום של אתר מסוים בתוצאות החיפוש.
- הגלילה הופכת לדבר פאסיבי במקום אקטיבי – זהו עיקרון פסיכולוגי שרשתות חברתיות כמו טיקטוק משתמשות בו. הגלילה האינסופית, ללא צורך בקליק נוסף מגדילה את הסיכוי שהוא ימשיך לגלול ולחפש אחר התוצאה המתאימה.
אז מה אתם אומרים, האם הגלילה הרציפה תשפיע על מספר הכניסות לאתר שלכם לטובה?