searchenginejournal פרסמו את הנקודות המרכזית משיחה שקיימו עם ג’ון מולר מגוגל בה הוא ענה על שאלת הגולשים הנוגעת לאופן השימוש בקישורים פנימיים. הגולשת רצתה לדעת האם ישנן סכנות בעודף של קישורים פנימיים ואנו מביאים את עיקרי תשובתו של מולר.
את השיחה המלאה עם ג’ון מולר אפשר לראות כאן:
חשיבותם של הקישורים הפנימיים
קישורים פנימיים חשובים לעבודת קידום האתר. התפקיד שלהם הוא לשלוח לגוגל סימנים בנוגע לדפים החשובים ביותר באתר. הם אמנם לא חשובים כמו קישורים חיצוניים, אך יש להם משמעות. כמו כן, גוגל משתמשת בקישורים הפנימיים כדי להבין טוב יותר את מבנה האתר.
ניתן להשתמש במפת האתר כדי להעביר את המידע על המבנה, אך מבנה הגיוני של קישורים פנימיים יסייע לכך עוד יותר. עתה, השאלה שעולה ובצדק היא האם שימוש בקישורים רבים מדי עלול לפגוע באתר.
שימוש בקישורים בצורה חופשית עלול להוביל לבעיות
מתגובתו של מולר עולה כי שימוש בקישורים פנימיים בצורה חופשית מדי עלול להוביל לבעיות שונות. הבעיה הראשונה היא שגוגל לא תבין מהו מבנה האתר. ברגע שכל עמוד שולח לעמודים רבים וכל עמוד מקושר לכל שאר העמודים, נוצר מצב של עמוד מלא בקישורים ללא כל מבנה אמיתי.
מצב זה דומה למסה ענקים של עמודים שכולם קשורים אך שגוגל לא יכול להבין מי מהם הוא החשוב ביותר. לכן, עודף קישורים פנימיים עשוי להוביל לכך שגוגל לא יבין מי מהקישורים באמת קשור לעמוד הנוכחי. הדבר יכול להוביל לפגיעה בהבנת סמכות העמודים וגם מבנה לא ברור של האתר.
ריבוי הקישורים עלול להיראות מבחינת גוגל כמסה ענקית של עמודים באתר שכולם קשורים זה לזה, בלי שיש לאחד חשיבות גבוהה יותר לעומת השני. הדבר עלול לפגוע בדירוג וסמכות העמוד ובמבנה האתר. מצב זה מקשה על מנוע החיפוש להבין את הקשר בין העמודים והדפים הפנימיים.
פגיעה בערך הקישורים הפנימיים
בעיה נוספת אשר נוצרת כשמוסיפים יותר מדי קישורים פנימיים היא פגיעה בערך של כל אחד מהם. קישור פנימי אחד יכול להצביע לגוגל על כך שישנו דף חשוב באתר, אך ככל שיש יותר קישורים כך הם נראים פחות חשובים מבחינת גוגל.
אם ישנם קישורים רבים בדף, גוגל לא ייחס להם את אותה החשיבות כפי שהוא יכול לייחס אם ישנו קישור אחד או שניים בלבד. מולר מסביר כי מדברים אלה אפשר להבין כי קישורים פנימיים רבים מדי עלולים ליצור יותר נזק מתועלת כיוון שהם יוצרים “דילול” של מבנה האתר ומקשים על גוגל לראות את המבנה שלו ומה בעיני בעל האתר הכי חשוב.
קישור בין העמוד הראשי לקטגוריות השונות ובין הקטגוריות למוצרים, מקל על גוגל להבין את מבנה האתר ומה הכי חשוב בו. הוא עוזר לגוגל להבין איזה דף הוא אמור להציג בתוצאות החיפוש.
העצה של מולר לבעלי האתרים היא לשאוף למבנה קישורים פנימיים הדומה למבנה האתר. הדבר יכול להיראות כך: דף הבית > דף קטגוריה > דף שירותים > הצעת מחיר.
אפשרות נוספת היא לשים קישורים פנימיים בתוך הבלוג למאמרים אחרים באתר שיש להם קשר לנושא. לסיכום, קישורים פנימיים טובים לגוגל, אך בכמות הנכונה ועדיף להמעיט בקישורים אך שיהיו לעמודים החשובים באתר.