לפני זמן מה גוגל פרסמה כתבה על 4 טיפים לקניות בבלאק פריידיי – איך למצוא עסקים קטנים, את העסקאות הטובות ביותר מכל רחבי האינטרנט ולקבל השראה למתנות על ידי שימוש בבינה מלאכותית.” זמן קצר לאחר מכן, יצא פיצ’ר חדש שמאפשר לאתר עסק קטן לפי הגדרותיו ב”עסק שלי” בגוגל (Google My Business). כך, גוגל מאפשרת לקונה הממוצע לדעת אילו עסקים עונים להגדרה של עסק קטן, ולאפשר לקונים לקנות שם במקום ברשתות הגדולות. זה רלוונטי במיוחד כאשר הבלאק פריידיי נופל על תקופות יחסית מאתגרות מבחינה כלכלית, שבהן מי שצריך הכי הרבה תמיכה – הם העסקים הקטנים.
*הפיצ’ר החדש נועד לשימוש ממושך ולא רק לבלאק פריידיי.
איך זה נראה לעיני הלקוחות?
לאחר ש-84% ענו בסקר מטעם גוגל שהתמיכה בעסקים קטנים חשובה להם במידה מסוימת, גוגל החליטה לשים את התווית במיקום די בולט. כפי שניתן לראות בתמונה, כשנבצע חיפוש בגוגל עם שאילתה מוכוונת רכישה, פעמים רבות תוצג לנו רשימה של מוצרים מכל מיני אתרים. אל האתרים הללו תצורף התגית “עסק קטן” (Small Business), וכך נוכל להחליט ממי לרכוש:
יתווסף פילטר לתוצאות החיפוש
בסרטון הבא ניתן לראות שכל מי שמעוניין לקנות רק מעסקים קטנים, יוכל לסנן את החיפוש באמצעות מסנן חדש בצורה הבאה:
איך לסווג את העסק שלי כ’עסק קטן’?
כל מה שצריך כדי לסמן את העסק שלכם גם, הוא לבצע את הפעולות הבאות:
- עברו לפרופיל העסק שלכם בגוגל.
- לחצו על ‘עריכת הפרופיל’.
- עברו ללשונית ‘מידע עסקי’.
- בסמוך לחלק העליון, בחרו בכרטיסייה ‘עוד’.
- בחרו בחלק ‘האם עסק קטן’ ‘כן’ או ‘לא’.
נכון להיום הפיצ’ר זמין בחיפוש גוגל ובגוגל מפות (גם באפליקציה). הפיצ’ר זמין רק בארה”ב, אך ייתכן שבעתיד יגיע גם לישראל ולכל העולם.