כלי שנמצא בשימוש בגוגל כבר שנים רבות ומאפשר לבעלי עסקים לקבל תנועה אורגנית לעסק שלהם לגמרי בחינם, הוא Google My Business. הכלי, תפקידו להציג את העסק שלכם בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים מילת מפתח הקשורה לתחום עיסוקכם – למשל “חנות צעצועים באזור שלי”.
עד לעת האחרונה, הכלי אפשר לכל עסק להעניק לגולשים מעין רושם ראשוני על העסק, להציג תמונות רלוונטיות (כמו תמונות של מנות אם מדובר במסעדה) ולהציג את הביקורות על אותו העסק. מדובר בכלי מעולה שמאפשר לקבל תנועת לקוחות מבלי להשקיע כסף, שזה כשלעצמו דבר די מדהים.
אתרים בפרופיל העסקי בגוגל
לא לכל העסקים יש אתר אינטרנט, וגוגל מציעה אופציה לעסקים להקים אתר בסיסי בצורה קלה ופשוטה, המשויך לפרופיל העסקי בגוגל. אתר זה מופעל על בסיס המידע שמוצג בפרופיל העסקי בגוגל, ומאפשר להרחיב עוד על העסק וליצור תדמית טובה יותר.
הפלטפורמה לבניית אתר של גוגל מאפשרת לבעלי עסקים להתאים אישית לכל עסק את האתר, על פי הפרמטרים הבאים:
- תמונות באתר: ניתן להוסיף תמונות רלוונטיות המספקות תמונה כללית של העסק.
- מידע עסקי: את כל המידע העסקי הרלוונטי ניתן להעניק ללקוחות בצורה מסודרת.
- תפריט למסעדות: מסעדות ללא אתר יכולות להציג את התפריט דרך שימוש באתרים שנבנו בפרופיל גוגל.
- ערכת נושא: ניתן לבחור מתוך מגוון אפשרויות מוכנות מראש.
מה גוגל ממליצה למי שבנה אתר בפרופיל העסקי?
גוגל המליצה להעביר את האתר לפלטפורמת ניהול אתרים אחרת, כמו וורדפרס, וויקס או שופיפיי לדוגמה. אם יש לכם כיום קמפיינים פעילים המפנים לאתר שנבנה בגוגל, גוגל ממליצה לעדכן את המודעות עד ה-1 במרץ 2024, כך שיקשרו לאתר שנבנה בפלטפורמה חדשה כדי שהקמפיין ימשיך לפעול כהלכה – או להשהות את הקמפיין.
אם אתרכם נבנה בגוגל, אך הוא נרשם על פני דומיין שנקנה מצד שלישי, גוגל אומרת שהמבקרים בדומיין הזה יופנו בצורה אוטומטית (Redirect) לפרופיל העסקי בגוגל עד 10 ביוני. אחרי תאריך זה, תופיע הודעת שגיאה: “הדף לא נמצא”.
כדי לנהל את המעבר בין האתרים בצורה מהירה וקלה, בגוגל אומרים שיש להיכנס לניהול הדומיין וליצור הפניה לאתר החדש.