מי לא? 🙂
לאחרונה אני נתקל יותר ויותר בבאג מוזר באלגוריתם של גוגל.ישראל, אשר גורם לכפילויות בתוצאות האורגניות.
דוגמא לכפילות מהסוג הזה מתואר בסקרינשוט שתיעדתי לפני מספר שבועות, בו ניתן לראות הופעה כפולה של אתר K עבור הביטוי “קידום אתרים”:
עריכה: היה אמור להיות כאן תצלום מסך שנמחק וכעת אי אפשר לשחזר אותו.
אחת ההשערות שהועלתה בפני, היא שמדובר בכפילות שנובעת מכמות השרתים של גוגל והיא תסתדר עם הזמן. ההשלכות לא חיוביות במיוחד. מעבר לפגיעה בהגינות ומתן זכויות שוות לכל האתרים המופיעים בתוצאות החיפוש, מדובר בבאג שיכול להזיק לתדמית של גוגל, המתיימר להציג תוצאות חיפוש אובייקטיביות והוגנות לגולש. מעבר לכך, באג מהסוג הזה פוגע ישירות בשיקול הדעת של הגולש. שהרי אם יראה את אותו האתר מככב פעמיים עבור ביטויי כלשהו – ההחלטה שלו לפנות לאותו אתר ספציפי תושפע מכך ולא תהיה “טהורה” (פסיכולוגית הוא עשויי לחשוב שהאתר בעל התוצאות הכפולות, מספק שירות טוב יותר מאחרים).
אגב, לא יהיה נכון להצדיק את הבאג הזה, ע”י השוואה למקרה בו יש מספר תוצאות חיפוש, מאותו האתר (עבור ביטויי ספציפי) – לא זה המקרה. לדוגמא: כשאחפש “ביטוח רכב” – גם דף הבית של חברת “ביטוח ישיר” יופיע וגם דף נחיתה המתמקד בביטוח רכב, של חברת “ביטוח ישיר” יופיע. המקרה הזה כן לגיטימי שכן מדובר בדפי נחיתה שונים מאותו האתר – משמע ששניהם רלוונטיים מספיק בכדי להופיע בתוצאות החיפוש. אך באג הכפילויות הוא שונה לגמרי בתכלית. הוא מציג למעשה את אותו הדף פעמיים עבור ביטוי החיפוש.
ציפור קטנה לחשה לי שיש אף “מומחים” שונים, אשר רוכבים על העניין והספיקו כבר להרכיב לעצמם אסטרטגיית מכירה. הם טוענים בפני לקוח פוטנציאלי, שהצליחו להציג (באמצעות טכניקות SEO מתוחכמות למיניהן 🙂 ), זוג תוצאות זהות עבור אותו ביטויי חיפוש. כהוכחה מראים לו כמה כפילויות כאלו מהסוג שהצגתי. וכשחושבים על זה – אין סיבה שזה לא יעבוד עליו! אני למשל, בתור לקוח שלא מבין עניין דווקא הייתי משתכנע בקלות ושואל איפה חותמים על דבר מפתה שכזה….
אז שלא יעבדו עליכם!