זה לא סוד שגוגל משתמשת בבינה מלאכותית במגוון מערכות הדירוג שלה כפי שפורסם במדריך קידום אתרים מטעמם לאחרונה, אך מאז עליית ה-ChatGPT לאוויר, משהו קרה – נהייתה לנו אפשרות “להתכתב” עם המוח המלאכותי שעומד מאחורי המחשב. כך, בדרך של פלט וקלט כל אחד יכול לקבל תשובות כמעט על כל נושא שבעולם, כל עוד ל-ChatGPT יש את המידע הרלוונטי ובצורה שנראית ממש כאילו אנחנו מתכתבים עם אדם אמיתי (רק הרבה יותר חכם).
חשוב להבין שלא מדובר בשינוי סתמי, בעוד “גימיק” מגניב – מדובר בשינוי של ממש. צריך להבין, בינה מלאכותית מעצבת את העולם בו אנחנו חיים ומומחים צופים שהיא תהווה את חזית הקדמה הטכנולוגית. יש לה את הכוח לשנות תעשיות ולשפר את חייהם של האנשים. על ידי מינוף היכולות של הבינה המלאכותית, ניתן לעזור ולפתור את האתגרים הגדולים ביותר בעולם! ככל הנראה לבינה המלאכותית תהיה השפעה ניכרת על האופן בו אנחנו חיים כבר בעשור הקרוב – ולכן, לא סתם כל חברות הטכנולוגיה נערכות לכך, משום שמדובר בשינוי שהוא משמעותי ביותר.
הכירו את Bard – איך זה הולך לעבוד?
לפני מספר ימים גוגל השיקה את השלב הבא באבולוציית הבינה המלאכותית שלה – בארד (Bard). למעשה מדובר בשירות בינה מלאכותית המופעל על ידי מודל השפה המתקדם שלה (LaMDA), שעד עכשיו שיחק תפקיד בשימושים שונים וכעת הוא מוכן להגיע לחזית החיפוש.
בארד הוא למעשה מודל המשלב בצורה חלקה את הידע הרב שיש לגוגל על העולם, ובעזרת מודלים מתוחכמים של שפה הוא מאפשר לספק למשתמשים תובנות על שאילתות מסוימות. בין אם אתם מחפשים לשאול את גוגל שאלה ולקבל תשובה מהירה, או שאתם פשוט רוצים למצוא רעיונות חדשים, בארד הוא למעשה שילוב של האינטליגנציה החכמה של AI המשולבת עם כמות המידע העצומה שיש לגוגל.
אם היום אנחנו מחפשים שאלה מסוימת בגוגל שעליה אנחנו רוצים לקבל תשובה, ומקבלים רשימת דפים. לאחר השקת Bard, בתחילת תוצאות החיפוש נקבל חלונית קטנה המציגה לנו את התשובה שאנחנו מחפשים, דרך ניתוח של המידע שקיים בעמודים.
שילוב ה-AI בכלים אחרים של גוגל
בגוגל תמיד רואים את הבינה המלאכותית ככלי לשיפור החיים של אנשים, כך על פי דבריהם. בעת האחרונה הם ביצעו מהפכה בדרך שבה הם מבינים את המידע ועם טכנולוגיות מתקדמות, הם פותחים אפיקים חדשים לגמרי של חקר וגילוי. המטרה של גוגל היא להביא את התקדמות הבינה המלאכותית להמונים, ובמיוחד בכלי המרכזי והפופולרי ביותר שלה בקרב המשתמשים – מנוע החיפוש Google.
בגוגל מאמינים שלבינה המלאכותית יש את הכוח להפוך את המידע לנגיש וקל הרבה יותר עבור כולם, בעיקר לאור העובדה שהשאלות באמצעות הבינה המלאכותית, יכולות לקבל לגיטימציה להיות מעט עמוקות יותר.
למשל: שאלה כמו “כמה קלידים יש לפסנתר?” היא שאלה קלה כדי שגוגל ימצא את התשובה אליה. לעומת זאת, שאלה כמו “האם קל יותר ללמוד פסנתר או גיטרה? וכמה תרגול כל כלי מצריך?” היא שאלה יותר קשה, שללא הבינה המלאכותית לגוגל קשה למצוא תוצאות חיפוש רלוונטיות – ועל אחת כמה וכמה עמודי אינטרנט רלוונטיים.
איך יראה עתיד החיפוש?
רק לפני כחודש בינג החליטו לשלב את ChatGPT בחיפוש, כעת תורה של גוגל להביא את הבשורה מהצד שלה. ללא ספק בינה מלאכותית יכולה להיות כלי רב עוצמה, במיוחד בעולם מנועי החיפוש. בגלל העוצמה הפוטנציאלית שיש לטכנולוגיה הזו, גוגל כבר הצהירו שהם נוקטים בה במשנה זהירות תוך לקיחת הסיכונים האפשריים בחשבון. מאד מעניין לראות איך עולם מנועי החיפוש מתאים את עצמו לטרנד החדש, יש למה לצפות.