גוגל השיקה את עדכון הליבה של אוגוסט 2024, והפעם, יש בשורות חשובות לאתרים קטנים ועצמאיים שנפגעו מהעדכון הקודם. העדכון החדש, שמתחיל להתגלגל בימים אלו וצפוי להסתיים תוך כחודש, נועד לשפר את איכות תוצאות החיפוש ולהבליט תוכן שימושי מאתרים שפעמים רבות נדחקים לאחור בתוצאות החיפוש.
מה אומר העדכון?
במהלך השנה האחרונה, גוגל קיבלה פידבק משמעותי מיוצרים ומפרסמים שהביעו חשש מכך שתכנים איכותיים מאתרים קטנים נעלמים בתחרות מול אתרים גדולים ועדכונים קודמים. הבעיה הייתה שהעדכונים, כמו “Helpful Content” של ספטמבר 2023, יצרו מצב שבו אתרים קטנים רבים איבדו מיקומים לטובת אתרים גדולים יותר, למרות שהתכנים שלהם היו איכותיים ורלוונטיים. גוגל הבינה את הבעיה והחליטה לפעול.
הפתרון שמציע עדכון אוגוסט 2024 הוא להעניק יותר חשיפה לאתרים קטנים שמייצרים תוכן איכותי ומקורי, ולוודא שתוצאות החיפוש מציגות מגוון רחב של אתרים, ולא רק את הגדולים. במילים אחרות, גוגל מתכוונת לשים דגש רב יותר על ערך התוכן עבור המשתמש ולא רק על יכולתו לדרג היטב במנועי החיפוש.
כיצד העדכון ישפיע על אתרים קטנים?
העדכון הזה הוא תוצאה של הקשבה ליוצרים ולמפרסמים שהעבירו ביקורת על העדכונים הקודמים. כעת, המטרה היא לקדם אתרים קטנים ומקוריים כדי לוודא שתוכן איכותי לא ייעלם בין ההמונים. בנוסף, גוגל מתכוונת להמשיך ולעבוד על שיפורים נוספים בתחום זה בעדכונים הבאים.
גוגל גם עדכנה את ההנחיות למנהלי אתרים, במיוחד למי שחווה ירידה במיקומים. אין צעדים ישירים להתאוששות, אך ההמלצה מצד גוגל היא כמו בעבר, להמשיך לכתוב תוכן שממוקד בקוראים ולא רק באלגוריתם. חשוב לזכור שהתאוששות משמעותית מתבצעת לרוב בעדכון ליבה נוסף, ולכן סבלנות היא המפתח הכי חשוב.
עדכון מרץ 2024 היה אחד מהגדולים בשנים האחרונות, אך רבים מהאתרים שנפגעו בעדכונים קודמים לא הצליחו להתאושש. כעת, עם עדכון אוגוסט 2024, יש תקווה מחודשת שהשיפורים שנעשו על ידי אתרים קטנים יובילו לתוצאות חיוביות בשבועות הקרובים.