בחודש שעבר פרסמתי עדכון לגבי פיצ’רים חדשים בגוגל אנליטיקס וגם החודש יש הפתעות – גוגל שיחררו מספר עדכונים מעניינים נוספים שעשויים להיות שימושיים לכל מקדם אתרים. גם בפוסט זה אעשה סקירה על העדכונים (למעוניינים להעמיק מצ”ב קישור לידיעה המקורית מהבלוג של Google Analytics מתחת לכל עדכון).
פילוח נתונים בזמן אמת
עד היום, הציע גוגל אנליטיקס כלי פילוח נתונים חדשניים ומדהימים: פילוחים מתקדמים ודוחות מותאמים אישית לפי פילטרים שאנו בוחרים. הנ”ל אכן תורמים רבות לבעלי אתרים ומקדמי אתרים, אולם הם אינם חלים על נתונים בזמן אמת. כעת, יש דרך לפלח ולנתח נתונים בזמן אמת! כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על “ממדים שונים” (Various Dimension) וגוגל אנליטיקס יפלח את הנתונים בזמן אמת על-בסיס נתון המדידה שבחרת.
לדוגמא, לחץ על “מידע הפניות” (Referral Information) לפילוח ע”פ “מקור המבקר” (Visitor Source), או לחלופין לחץ על שם העיר לפילוח ע”פ העיר ממנה הגיע המבקר.
בשביל מה צריך את זה? כמה דוגמאות מרכזיות:
- צפה בביצועים של מסע פרסום ממומן ע”פ מיקום גאוגרפי ספציפי.
- מדוד את רמת הפופולריות של תוכן לפי ערים גדולות ומרכזיות.
- בחן איך התנועה באתר מושפעת מרשתות חברתיות.
מידע נוסף: Real-time Reports
חיסכון בזמן מציאת הדיווחים המועדפים ע”י קיצורי דרך
סוף כל סוף, גוגל אנליטיקס מאפשר כעת לקבל את התצוגה המדויקת שאנו מעוניינים לקבל אודות נתוני האנליטיקס שלנו בזמן שיא. במקום לבזבז זמן בלחפש את הפילטר שאנו רוצים ולהוסיף את המקטע שוב ושוב כל מה שצריך לעשות הוא לעשות את התהליך פעם אחת בלבד ולשמור אותו כ”קיצור דרך”. מכאן, יהיה ניתן לחזור לאותו הדו”ח בפעם אחרת מבלי לבזבז זמן יקר, ע”י לחיצת כפתור אחת.
כיצד יוצרים קיצור דרך?
מדובר בתהליך פשוט למדי: בעת הצגת כל דו”ח סטנדרטי/מותאם, יש ללחוץ על הכפתור “קיצור דרך” הנמצא בסרגל השירות (Utility Bar).
כעת יש לבחור שם לקיצור הדרך, וברגע שיבחר השם – תועבר באופן אוטומטי לדו”ח שלך בחוצץ “קיצורי דרך” בתוך כרטיסיית “הבית” (Home). תבנית הדו”ח תישמר והדו”ח יופיע בצד השמאלי של המסך.
מידע נוסף: Announcing Shortcuts in Google Analytics
ייצא ונתח בקלות נתונים מכמה ערוצי שיווק במקביל בעזרת API
מענה על השאלה כיצד מאמצי השיווק שלנו משפיעים על ההמרות יכול להיות קשה מאד, במיוחד כאשר הלקוחות שלנו באים במגע עם כמה ערוצי שיווק במקביל, עוד לפני שמתבצעת ההמרה. בסתיו שעבר, הושק לראשונה השירות ב- Google Analytics והוא מאפשר לעקוב אחר המשתמשים ולהבין מהם בדיוק הנתיבים אשר מביאים אותם לבצע רכישה או המרה כלשהי, בניגוד למעקבים ודוחות המתייחסים לקליק האחרון או לפעולה האחרונה שבוצעה. החלק שהיה חסר בפאזל הזה בכדי לאפשר את השירות הנפלא היא לספק API (ממשק תכנות יישומים) למפתחים, בכדי להרחיב מקרים שונים של מעקב ובכך לייעל משמעותית את התהליך.
בגוגל טוענים כי רוב המקרים בה נתקלו אנשיה, היו מנתיבים הקשורים למקורות מידע אחרים חיצוניים – כגון נתוני עלות. מכאן הצורך ב-API בכדי להתממשק לאותם המקורות. כעת, זה אפשרי.
מידע נוסף: Multi-Channel Funnels Reporting API