בעבר הרחוק היו נוהגים בעלי אתרים להציב באתר שלהם כפתור המציג את מספר הגולשים באתר בדיוק באותו הרגע. אמנם היה מדובר בגימיק נחמד, אבל לרוב הוא לא היה באמת שימושי.
היום לעומת זאת, כאשר כל פרסום בפייסבוק או בטוויטר יכול להזרים אלפי גולשים לאתר מסוים בתוך שניות, לבעלי אתרים חשוב מאוד לדעת מהי ההשפעה המיידית של הפרסומים האלו באותו הרגע.
התכונה החדשה של גוגל אנליטיקס Google Analytics Real-Time, נועדה לפתור בדיוק את הצורך הזה ותציג לכם בכל רגע נתון כמה גולשים נמצאים באתר באותו הרגע. תוכלו גם לראות מאיזה מקור הם הגיעו לפי החלוקה הקלאסית של אנליטיקס (אתרים אחרים, חיפוש אורגני, חיפוש ממומן וכניסות ישירות).
למרות שההשפעה המיידית היא כאמור מדידה טובה יותר של תנועה מרשתות חברתיות, בגוגל טוענים שגם מי שמריץ מסע פרסום ורוצה לדעת האם הוא הופעל כמו שצריך, יוכל ליהנות מהתכונה החדשה.
נכון לעכשיו, הדוחות החדשים פועלים רק בממשק החדש של אנליטיקס למספר מצומצם של משתמשים וניתן לבקש להפעיל את התכונה ידנית דרך הטופס הזה. חשוב לשים לב שאתם גם צריכים להיות מנהלים ברמת אדמין ואסור לכם להפעיל פילטרים על הפרופיל שלכם. הדוחות החדשים ייפתחו לכולם במהלך השבועות הקרובים.
עד כמה לדעתכם זה עשוי להיות שימושי?