חידושים בגוגל אנליטיקס – רימרקטינג, ניסויים בתוכן ומדידת ערך עמודים

לירן רורליך

החודש פורסמו ע”י גוגל מס’ המלצות לשימוש בכלים עדכניים ועסיסיים שמציע כלי הדגל של גוגל לבעלי אתרים ככלל ולמקדמי אתרים בפרט – Google Analytics.

בחרתי לפרט בקצרה על שלושה מהם, אותם אני רואה כשימושיים ופשוטים לצורך ניטור ולמידה אודות הקשר בין המשתמשים לעמודים השונים, ובין המשתמשים להשלמת רכישות/מטרות:

1. שיווק מחדש דרך Google Analytics

רימרקטינג (“שיווק מחדש”) הינו כלי עוצמתי המאפשר לנו להרחיב את קהל היעד ולקרב משתמשים צעד אחד נוסף אל עבר פעולת הרכישה. מעולם לא היה קל יותר לנצל את המידע העשיר הקיים לנו ב Google Analytics, בכדי לשפר ולמקסם את הצלחת הקמפיין.

גוגל מאפשרים לנו לבחור רשימות משתמשים מוגדרות מראש או ליצור רשימות כאלו בעצמנו, כל אלו מבוססות על מדדים מוכרים של Google Analytics כגון מס’ עמודים נצפים, זמן שהייה ועמידה במטרות. מכאן, נוצר קשר אוטומטי עם Google Adwords וניתן להציג פרסומים ממוקדים לקהל שלנו במס’ צעדים פשוטים.

מידע נוסף: Remarketing with Google Analytics

2. ייעול התוכן באמצעות “ניסויי תוכן”

המטרה המרכזית של בעלי אתרים היא, בסופו של דבר, להביא את המשתמש לביצוע רכישה או פעולה אחרת שבסוף תניב רווחים או הצלחה. ניסויים בתוכן מאפשרים לנו למדוד הצלחה זו, תוך הבנה כיצד המשתמשים מגיבים לגרסאות שונות של דפים,והאם הם אכן מבצעים את המטרות אשר הגדרנו להם (Goals). ניתן לבחון במקביל עד חמש וריאציות שונות של עמודים, בכדי ללמוד אילו הן האפקטיביות ביותר.

ניסוי תוכן בגוגל אנליטיקס

“ניסויים בתוכן” היא שיטה שונה במקצת מ- “A/B Testing” הסטנדרטי והמוכר וגם שונה מבדיקה של כמה משתנים. בניגוד לשיטה המוכרת, באמצעות “ניסויים בתוכן” ניתן לבחון עד 5 גרסאות מלאות של עמוד במקביל, וכל אחד מגרסאות אלה מועבר אל המשתמשים דרך כתובת URL שונה.

בשורה התחתונה, “ניסויי תוכן” מאפשרים:

  • השוואת ביצועים ברב עמודים שונים באמצעות דגימות אקראיות של המבקרים שלנו.
  • להגדיר כמה אחוזים מהמבקרים שלנו ישתתפו בניסויים הללו.
  • לבחור איזו מטרה אנו רוצים לבדוק.
  • בהמשך: לקבל עדכונים שוטפים לאימייל אודות הליך ותוצאות הניסוי.

מידע נוסף: Making Google Analytics Content Experiments

3. שימוש במדד “ערך העמוד” ולמידה אודות ערך העמודים באתר

השימוש במדד “ערך העמוד” (כיום נקרא Page Value, בעבר Index) נעשה על-מנת לאמוד כמה רווחים צברנו באמצעות עמוד מסוים, או לחלופין להשוות עמוד מסוים לעמוד אחר. ניתן להגיע ל”ערך העמוד” במידה ואתם יוצרים מטרה או שכבר יש לכם מטרות קיימות (נמצא בעמודה האחרונה).

“ערך העמוד” הוא למעשה הערך הממוצע של דף שמשתמש ביקר בו לפני שביצע נחיתה בעמוד ה”מטרה”, לפני שהשלים עסקה כלשהי–או לפני שביצע את שניהם. הערך נועד לתת לבעלי אתרים מושג איזה דף תרם יותר מהכנסות האתר (ומכאן להבין איזה מוצר מעניין יותר, איזו פרסומת מעיקה יותר וכו’). אם דף נתון לא היה מעורב מעולם בעסקת מסחר אלקטרוני (טרנזקציה כלשהי) – אז ערך העמוד יהיה שווה ל-0.

מידע נוסף: Understanding And Using Page Value

שתפו:
נכתב על ידי
מנכ”ל חברת Clickwise. מומחה לחוויית משתמש (UX) ולשיווק באינטרנט על מגוון תחומיו. בעל ניסיון של כ-8 שנים בקידום אתרים קטנים וגדולים בישראל ובשוק הבינלאומי והדרכת צוותים. כותב בעיקר על יזמות, טכנלוגיה ודברים לא שיגרתיים.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
891
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
700
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
354
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107907
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102356
מדיה חברתית
דנה רוזן
83167
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.