בגוגל הודיעו על שינוי משמעותי באופן הפעולה של מערכת הפרסום שלה Google Ads, לאור היפרדות מאסטרטגיית Enhanced CPC (או בקיצור eCPC) שתקרה במרץ 2025.
לאחרונה, קיבלו מפרסמים רבים את המייל הבא מאת Google Ads:
מה זה Enhanced CPC (eCPC)?
Enhanced CPC, או בעברית “הצעת מחיר משופרת לפי קליק”, היא אסטרטגיית הצעת מחיר חכמה שהושקה לפני יותר מעשור. מטרת ה-eCPC היא לעזור למפרסמים להפיק יותר המרות מהפרסום שלהם, תוך שמירה על עלות להקלקה נמוכה יחסית.
איך זה עובד?
בדרך הזו, גוגל משתמשת בנתוני ביצועים קודמים ולמידת מכונה (ML), כדי להתאים את הצעות המחיר בזמן אמת – היא מעלה את הצעת המחיר כשיש סיכוי גבוה להמרה, ומורידה אותה כשיש סיכוי נמוך. כך מפרסמים זוכים להגדיל את סיכויי ההמרות מבלי לפגוע בתשואה.
הסיבה שהובילה לשינוי
השינוי הגדול מתחיל כבר השנה, החל מאוקטובר 2024 מפרסמים שמעלים קמפיינים חדשים ברשת החיפוש או ברשת המדיה של גוגל לא יוכלו עוד לבחור ב-eCPC כאופציה לבחירת הצעות המחיר. קמפיינים קיימים ימשיכו לפעול כרגיל תחת eCPC עד מרץ 2025, ואז יועברו אוטומטית למודל הצעות ידני (Manual CPC).
גוגל הסבירה כי Enhanced CPC היה הפתרון החכם הראשון שהושק בפלטפורמה, אך בעשור האחרון עברו הרבה מים בנהר, ומאז הושקו אסטרטגיות חכמות יותר המבוססות על למידת מכונה, כמו “מקסום המרות” (Maximize Conversions) או “מקסום ערך המרות” (Maximize Conversion Value). אסטרטגיות אלו מסוגלות לספק תוצאות דומות ואף טובות יותר מ-eCPC. לכן, גוגל מעבירה את תשומת הלב לאותן אסטרטגיות מתקדמות ומעדיפה לשים את הדגש על כלים טכנולוגיים עדכניים.
מה מפרסמים צריכים לעשות עכשיו?
לפי גוגל, ישנן מספר אפשרויות בהתאם למטרות השיווקיות של הקמפיין. אם אתם עוקבים אחר המרות, גוגל ממליצה לעבור לאסטרטגיות “מקסום המרות” או “מקסום ערך המרות”. במקרה שאין מעקב אחר המרות, האסטרטגיה המתאימה ביותר היא “מקסום קליקים” (Maximize Clicks).
עם זאת, אם לא תבוצע התאמה כלשהי עד מרץ 2025, הקמפיינים הקיימים יועברו אוטומטית למודל הצעות ידני (Manual CPC).
איך זה משפיע על אנשי שיווק?
עבור אנשי שיווק, המעבר מאסטרטגיות כמו eCPC לאסטרטגיות חכמות יותר מאפשר שיפור ביצועי הקמפיינים דרך למידת מכונה מתקדמת. הבחירה באסטרטגיות חכמות תעניק יותר שליטה על השגת המרות בצורה יעילה יותר, תוך שיפור התשואה על ההשקעה. עם השינויים האלו, אנשי שיווק יידרשו להיות מעורבים יותר בהתאמת הקמפיינים ליעדים השיווקיים החדשים.
השינוי הזה הוא לא רק טכני – הוא יוביל לאימוץ כלים חכמים יותר שיכולים לשפר משמעותית את התוצאות של הקמפיינים שלכם.