בשנה וחצי האחרונות אימצו עסקים כלים דיגיטליים חדשים והסתגלו לדרכים חדשות כדי להגיע ללקוחות. על פי סקר של פייסבוק, יותר עסקים השתמשו בפייסבוק כדי להגיע ללקוחות, לפרסם ולתקשר מולם.
יותר פרסום בפייסבוק
בחינת הדו”ח של פייסבוק מצביע על מצב העסקים הקטנים בשנת 2021 כשרוב העסקים הפעילים מדווחים, באופן כללי, על עליה בשימוש בכלים דיגיטליים. העלייה המשמעותית ביותר היא בפרסום ומכירת סחורות ושירותים.
העסקים משתמשים בפייסבוק קודם כל כפלטפורמת פרסום ולאחר מכן לצורך תקשורת עם לקוחות, מכירת מוצרים ושירותים, ניתוח ומחקר, תיאום ושיתוף פעולה בין העובדים וגיוס עובדים חדשים.
בחינת העסקים אשר משתמשים בכלים הדיגיטליים מראה כי ישנם מגזרים שהם יותר “קלאסיים” (כמו תחום התקשוב) להשתמש בהם ומגזרים שפחות נכונים או פחות זקוקים לאותן פלטפורמות (כמו תחום הבניה).
הרחבת הכלים הדיגיטליים
עסקים קטנים ובינוניים דיווחו על שימוש נרחב יותר בכלים דיגיטליים כשאלו שפונים לצרכנים (C2B) משתמשים בהם יותר לעומת עסקים אשר פונים לעסקים. עסקים דיווחו שה משתמשים בפייסבוק לצורך פרסום אך גם ליצירת תקשורת עם לקוחות.
השימוש הגובר בכלים דיגיטליים משרתים את העסקים הקטנים והבינוניים. כ-69% מהעסקים דיווחו כי אימוץ הכלים הדיגיטליים השפיע באופן חיובי על העסק כשההשפעה הייתה בהגדלת המכירות, הרחבת בסיס הלקוחות. יותר עסקים דיווחו כי הכלים הובילו בעיקר לעלייה במכירות כשלאחר מכן דיווח על עליה במספר הלקוחות והספקים.
ההשפעה של הכלים הדיגיטליים על העסקים
מעל ל-30% מהעסקים הקטנים והבינוניים דיווחו כי השימוש באמצעים דיגיטליים לא השפיעו עליהם בכלל. לעומת זאת, יותר ממחצית מהעסקים (53%) אמרו כי השימוש בכלים הדיגיטליים עשוי להשתנות בעקבות מגפת הקורונה.
עסקים קטנים ובינוניים שלא הושפעו מהשימוש בכלים הדיגיטליים יכולים לגלות הזדמנויות חדשות שעדיין לא גילו ובעזרתן לקדם את העסק.