בשנה שעברה גוגל הכריזה על כך שזמן עליית האתר יתחיל לשמש כפקטור בדירוג שלו. כחלק מהתהליך, גוגל אפשרה לבעלי אתרים לבדוק את זמן עליית האתר שלהם אצל הגולש הממוצע (מנתונים הנאספים דרך סרגל הכלים שלה) ואף הוציאה תוסף שהיה אמור לאתר נקודות תורפה אשר גורמות לאתר לעלות יותר לאט.
למרות הכוונות הטובות, גוגל הודו בעצמם שרק 1% מהחיפושים מושפע מהשינוי החדש. כמו כן, חלק מהבעיות שהתגלו אצל בעלי אתרים כביכול, התגלו גם באתרי גוגל עצמה. במקרים אחרים היה מדובר בבעיות שאי אפשר ממש למנוע. לדוגמה: טעינת iframe משרתי פייסבוק על מנת להציג רשימת אנשים שאוהבים את האתר (פונקציה הידועה באיטיות המרובה שלה).
אבל גוגל כמו גוגל ממש לא מתכוונת לוותר: לאחרונה היא הכריזה בבלוג שלה למנהלי אתרים על תוסף חדש שיאיץ את זמן עליית האתר ב50% בממוצע ובצורה אוטומטית לחלוטין! התוסף נקרא mod pagespeed והוא פועל בזמן אמת (on the fly) בצורות שונות. למשל, הוא יכול לכווץ תמונות כך שרק החלקים הנחוצים יטענו לדפדפן, הוא יכול להאריך את משך הזמן בו אלמנטים מסוימים בדף נשמרים בזכרון המטומן, לדוגמה, לוגו האתר.
הסרטון הבא מדגים את השפעת התוסף על זמן הטעינה של אחד מהבלוגים של גוגל:
מכיוון שהתקנת תוסף לאפאצ’י דורשת במקרים רבים ידע טכני או שלבעל האתר אין כלל יכולת לעשות זאת לבד, גוגל מנהלת מגעים מול חברות אחסון גדולות מרחבי העולם כגון GoDaddy לה 8.5 מיליון מנויים. מנכ”ל החברה אמר כי הם רואים שיפור גדול בביצועים ולכן הם שמחים להיות חלק מהמאמץ של גוגל להפוך את הרשת למהירה יותר (“Make the Web Faster”).
ימים יגידו אם הניסוי הזה של גוגל יהפוך לתקן החדש עבור בעלי אתרים בכל הקשור למהירות, או שאולי, כמו במקרים רבים אחרים, יהיה מדובר בעוד ניסיון שישקע אל תהומות הנשייה בעוד כמה חודשים. אם יצליח, יהיה מעניין לראות כיצד תגיב לעניין מיקרוסופט אשר עדיין שולטת בשוק השרתים בעולם, לפחות לפי סקר IDC האחרון (73.9%).