פייסבוק הודיעה כי היא מנסה פיצ’ר חדש אשר יאפשר למשתמשים לשתף את האינסטגרם Reels (Instegram Reels) בפייסבוק.
כפי שפורסם ב – Financial Post, ביום שני, ה-08.03.21, הודיעה כי היא מבצעת בדיקה שתאפשר ליוצרים מסוימים לשתף את התוכן שהם יוצרים באינסטגרם על גבי פלטפורמת פייסבוק. את הניסוי מבצעת החברה באמצעות משתמשים מסוימים בהודו.
כחלק מהבחינה שעושה הפלטפורמה, היא תאפשר למשתמשים אשר יוצרים סרטוני Reels באינסטגרם, להמליץ עליהם בפייסבוק. בנוסף מודיעה החברה כי היא מתכננת להשיק פיצ’ר משלה שיקביל לתכונת ה-Reels.
התחרות מול טיק טוק
טיק טוק נמצאת במגמת עלייה מתמדת ופייסבוק פועלת במטרה לצמצם את ההשפעה שלה עליה ובכלל. כחלק מכך היא יצרה את ה-Reels באינסטגרם ועתה היא מחפשת את השלב הבא שיאפשר לה להקטין את הצמיחה של טיק טוק.
הבחירה בהודו כמקום לניסוי של פייסבוק אינה מקרית. סכסוך בין הודו לבין סין הוביל לאיסור על שימוש באפליקציה הסינית, מה שגרם לאינסטגרם לפתח את ה-Reels במטרה להעביר אליה משתמשים רבים מהודו ככל האפשר. הצעד הנוכחי הוא המשך ישיר של הפיתוח.
יותר השפעה באמצעות תכני וידאו
בסופו של דבר, הוכח כי תכני וידאו מושכים אליהם קהל רב והם יכולים להיות כלי עוצמתי ויעיל עבור מותגים, מפרסמים ואנשים פרטיים שרוצים ליצור לעצמם קהל רחב. אינסטגרם כבר עשתה את הצעד הראשון כשהיא אפשרה ליצור תכנים תואמים יותר לטיק טוק ועתה הגיוני כי יתבצע איחוד כוחות בינה לבין פייסבוק.
המטרה של פייסבוק היא לאפשר ליוצרים להגיע לקהלים חדשים ולאנשים להגיע ליותר תכנים משעשעים. כרגע החברה עורכת את הניסוי בהודו בלבד, אך כל זאת במטרה להפוך את הכלי לזמין לכל היוצרים באינסטגרם ובפייסבוק. האם צעד זה יוביל למיתון בצמיחתה של טיק טוק והאם הוא באמת יעזור להגדיל את השימוש בפייסבוק? נצטרך לחכות ולראות.